Őskáosz, kiabáló ügyfelek, tanácstalan ügyintéző – még mindig akadozik az MBH rendszere

2023. október 5. – 15:42

Másolás

Vágólapra másolva

Úgy látszik, nem ért véget a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe is tartozó Magyar Bankholding ügyfeleinek kálváriája. Csütörtökön is több vállalati ügyfélnek akadt gondja a hozzáféréssel: a Telexnek azt jelezték, hogy a budapesti Camponában és Székesfehárváron is feltorlódtak a dühös céges ügyfelek, akik még mindig nem tudták használni a bankszámlájukat. Az MBH kérdésünkre azt írta: „egyes kisebb ügyfélcsoportok tapasztalhatnak kisebb fennakadásokat, ezek elhárításán dolgoznak”.

A Magyar Bankholdingnál a korábban bejelentett informatikai átállás kedden zárult le, de másnap sem volt százas az MBH Bank online rendszere. A Telex több olvasója is arra panaszkodott, hogy még csütörtökön sem tudott hozzáférni elektronikus úton az MBH-nál vezetett vállalati számlájához.

Az MBH Bank az MKB, a Budapest Bank és a Takarékbank egyesülésével jött létre májusban. A mostani átállás a Budapest Bank korábbi ügyfeleit érintette, hozzáférést kaptak az új elektronikus felületekhez.

Őskáosz – így jellemezte a helyzetet egyik olvasónk, aki egész délelőttjét a budapesti Camponában lévő MBH-fiókban töltötte csütörtökön, hogy el tudja intézni céges utalásait. Több mint egy órát beszélt az egyik ügyintézővel, mégsem sikerült megoldani a problémát.

Olvasónk is a Budapest Banknál vezette a céges számláit a fúzióig. Azt mondta, hogy korábban nem volt hasonló probléma a bank applikációjával.

„Le a kalappal a fiókvezető előtt, nagyon segítőkész volt, de egy ponton széttárta a kezét, hogy nem tud mit csinálni az informatikai problémával” – mesélte.

Elmondása szerint rajta kívül legalább tízen keresték fel hasonló problémával a bankfiókot aznap. Voltak, akik már kiabáltak idegességükben, mások inkább hazamentek, mert nem tudtak tovább várni.

Egy másik olvasónk szerdán az MBH székesfehérvári bankfiókjában tapasztalt hasonló állapotokat. „Körülbelül ötven dühös ügyfél várta a csodát, hogy működjön végre a beígért számlaelérés, hiába” – írta. Ő is arról számolt be, hogy az MBH összes elektronikus szolgáltatása elérhetetlenné vált, nem tudott hozzáférni a céges számlájához. A telefonos ügyfélszolgálaton azt mondták neki, hogy fogalmuk sincs, mi a probléma, és hogy mikor lesz rá megoldás. „A vállalati mobil applikáció nem működik, nem is tudják, mikor fog. Az online felület a nagy semmit mutatja. Annyira ezt nem nevezném sikeres átállásnak, tekintve, hogy hatodik napja nem tudunk a partnereknek, se a munkavállalóknak fizetni. Vicc!” – panaszolta egy harmadik felháborodott MBH-ügyfél.

A bank szerint az ügyfelek többségének nincs problémája

A kedden tapasztalt problémákat azzal magyarázta a bank, hogy a hétvégi és hétfői szolgáltatáskiesés miatt jelentős terhelés mellett indultak el az elektronikus csatornáik, ami a rendszerek lassulását okozhatja. Megkérdeztük az MBH-t, hogy mi okozza a cikk elején felsorolt problémákat, és mikor várható megoldás ezekre. Válaszukban azt írták, hogy ügyfeleik túlnyomó többsége zavartalanul tudja használni a csatornáikat, csökken a rendszerek túlterheltsége.

„Egyes kisebb ügyfélcsoportok tapasztalhatnak kisebb fennakadásokat, ezek elhárításán dolgoznak.”

Az MBH szerint a jelentős terhelés miatt adódhatnak nehézségek a belépésnél, de az is előfordul, hogy az ügyfelek nem a megfelelő rendszerbe próbálnak belépni az új felhasználói azonosítójukkal és jelszavukkal. Hangsúlyozták: minden ügyfelük hozzáférhet a számlájához, a fennakadások csak az elektronikus belépést érintik.

87 milliós bírság és létszámleépítés a Mészáros-féle gigabanknál

A három pénzintézet egyesülésével Magyarország második legnagyobb bankcsoportja jött létre, ami 1,5 millió aktív lakossági és 400 ezer aktív vállalati ügyfelet szolgál ki. A holding számos területen piacvezető pozíciót tölt be: országosan 500 fiókot működtet, együttes mérlegfőösszege 10 480, hitelállománya közel 5 000, betétállománya pedig több mint 6 200 milliárd forint.

Nemrég derült ki, hogy a fúzió újabb lépéseként csoportos létszámleépítésre készül a Mészáros-féle gigabank, több száz dolgozót küldhetnek el. A leépítést a gazdaságos működéssel és a létszám-racionalizálással indokolták a Telexnek. Új irodaházra viszont úgy látszik, lesz pénz: az Árpád híd pesti hídfőjénél építhetnek egy 90 méteres toronyházat.

Az MBH-nak Mészáros Lőrinc felesége, Várkonyi Andrea cége csinálta a reklámkampányát. A pénzintézet az első hat hónapban mutatott villámrajtja mellett a Magyar Nemzeti Bank 87 millió forintos bírságot szabott ki rá, egyebek közt vállalatirányítási, kockázatkezelési, IT-biztonsági, tőkemegfelelési és értékvesztésképzési, illetve adatszolgáltatási hiányosságok miatt.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!