Szén-dioxid-kibocsátás
Mégsem tiltanák be teljesen az új benzines autók forgalmazását az EU-ban
Az EU 2035-re már betiltotta a fosszilis üzemanyaggal hajtott új gépjárművek forgalmazását, a javaslat ellen már ekkor is több tagállam – köztük Olaszország – tiltakozott.
Megegyeztek, hogy a házakra és az autókra csak 2028-tól terjesztenék ki az uniós karbonpiacot
Az Európai Parlament és a tagállami kormányok 2040-re névleg 90 százalékkal csökkentenék az EU szén-dioxid-kibocsátását 1990-hez képest, de „rugalmassággal”.
Az EP az eredeti tervnél „rugalmasabb” 2040-es klímacélra szavazott
Az EU névleg 90 százalékkal csökkentené az üvegházhatású gázok kibocsátását 2040-re 1990-hez képest, de az Európai Parlament és a kormányok az eredeti javaslatnál is tágabbra nyitnának egy kiskaput.
Az Európai Unió felpuhította a klímacéljait, más országok eredményeit számíthatják be maguknak
A tagországok papíron magas értéket fogadtak el, de karbonkreditek vásárlásával megspórolják, hogy komolyan faragjanak a szén-dioxid-kibocsátásukon.
Nem tudunk lejönni a szénről, és a megújuló forrásokkal csak még több energiát zabálunk
2024-ben minden korábbinál több szenet használt a világ az energiatermelésben.
Az EU 2040-re nagyot csökkentene az üvegházhatású gázok kibocsátásán, de rugalmasan
A puhítás ellenére a magyar EU-ügyi miniszter irreálisnak és rendkívül károsnak nevezte a tervezetet.
Ha az emberek tudnák, mennyi káros anyaggal jár, hogy MI-vel akciófigurát rajzoltassanak magukból,...
Egy kutatás alapján úgy tűnik, hogy szén-dioxid-kibocsátás szempontjából nagyon nem mindegy, melyik MI-től és mit kérdezünk.
A tudósok is azt hitték, hogy 2025-re enyhülés jön, ehelyett továbbra is a gyors felmelegedésben...
Folytatódik a két éve fennálló példátlanul meleg időszak.
A globális szén-dioxid-kibocsátás feléért 36 vállalat felel
Egy friss jelentés szerint főleg állami vállalatok, de magánkézben lévő cégek is fő szennyezők, például az ExxonMobil, a Shell vagy a Saudi Aramco.
Újraszámolták, hogy mennyit fogyasztanak valójában a plug-in hibridek, az eredmény kijózanító
A papíron 1,5 liter / 100 kilométeres átlag a való életben a többszöröse, ahogy az európai gyártók számára különösen fontos szén-dioxid-kibocsátás is. A hálózatról tölthető típusokat sokszor...









