Megjelentek a MÁV új bérleteinek árai: az egynapos országbérlet 4999 Ft lesz

2024. február 21. – 09:10

Másolás

Vágólapra másolva

Tájékoztató oldalt indított a MÁV–Volán-csoport a március 1-jén életbe lépő vármegye- és országbérletekről. Az Ujtarifa.hu oldalon egyszerű ábrák mutatják be, hogy ki és milyen kedvezményre jogosult, melyik jegy mennyibe kerül, meddig érvényes és hol lehet megvenni. A Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK) menüpontban gyakorlati példákkal is elmagyarázzák a változásokat.

Az új bérletrendszer részletei vázlatosan a következők:

  • kétféle bérlet lesz: ország- és vármegyebérlet
  • lesz 24 órás napijegy: a Vármegye24  és a Magyarország24. Előbbi 999 forintba, utóbbi 4999 forintba kerül majd,
  • többféle helyjegyet lehet majd venni,
  • menetjegyből teljes árú, félárú vagy díjmentes lesz,
  • bérletből csak kétféle tarifa marad: a teljes árú és a 90%-os kedvezményt adó. Utóbbit a kedvezményre jogosultak, például azok a diákok vehetik igénybe, akik érvényes magyar nappali vagy esti diákigazolvánnyal rendelkeznek, de a többi kedvezményezettet is részletesen felsorolják.
  • egy teljes árú, havi felnőtt országbérlet 18 900 forint lesz,
  • a BKK járatain is érvényes Pest vármegyebérletek havi 945 forintba kerülnek majd a diákoknak.

A MÁV közleménye szerint az Ujtarifa.hu-ról kiderül az is, hogy mi lesz a sorsa a korábban megváltott jegyeknek, hogyan kérhetik utazási költségeik elszámolását a munkáltatójuktól, illetve azt, hogy milyen átmeneti szabályok segítik a zökkenőmentes átállást a március 1-jét követő időszakban.

A Budapest-bérlet megmarad, a BKK elfogadja a megyebérletet. Lázár János építés- és közlekedésügyi miniszter január 9-én ajánlatot tett a fővárosnak a Budapest-bérlet és az agglomerációs megállapodás jövőjével kapcsolatban: Budapest közigazgatási határán belül elfogadják a Budapest-bérletet a MÁV és a Volán járatain, ha cserébe a BKK elfogadja az ország- és vármegyebérletet. Karácsony Gergely főpolgármester erre azt mondta, hogy az irány jó, de a közös szolgáltatások mellé közös bevételelszámolásra is szükség van, és a fővárosnak csak az a megoldás elfogadható, ami egyszerre jelent pluszforrást a fővárosnak és a kormánynak is. A Budapest-bérlet utód nélküli megszüntetésével rengeteg ember járt volna rosszul.

2023 utolsó napjaiban merült fel, hogy megszűnhet az egységes Budapest-bérlet, azaz külön bérletet vagy jegyet kellene váltani a főváros közigazgatási határán belül közlekedő, de állami fenntartású járatokra, azaz a MÁV és a Volán járataira, valamint a HÉV-vonalakra. Erről egy kiszivárgott minisztériumi dokumentumból értesült az ország, de a BKK nem sokkal később bejelentette: sikerült megállapodni, így mégsem szűnik meg a bérlettípus. Ezután viszont a MÁV is beszállt az üzengetésbe, és bejelentették: nem pont arról szól a megállapodás, amiről a BKK tájékoztatott, így március 1-jétől mégis megszűnik a Budapest-bérlet. Ezután érkezett Lázár János ajánlata január elején, a hónap végére pedig meg is állapodtak a felek.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!