Lázár államtitkára szerint 1828 pozíció betöltetlen a MÁV-nál, de nincs súlyos szakemberhiány
2023. október 6. – 18:50
A MÁV-nál 1828 betöltetlen állás volt 2023 nyár végén, a késések miatt 4,7 millió forintot kellett visszafizetni az utasoknak, a vonatok pótlása pedig több mint 168 millió forintba került az év első felében – derül ki Ágh Péter, az Építési és Közlekedési minisztérium államtitkárának válaszából, amit Balassa Péter jobbikos képviselő írásbeli kérdésére adott.
Balassa szeptemberben tett fel írásbeli kérdést Lázár Jánosnak a MÁV működési problémáival kapcsolatban. Az építési és közlekedési miniszter helyett a minisztérium államtitkára válaszolt.
A „Milyen gondokat okozhat a súlyos a szakemberhiány a MÁV-nál?” című kérdésére adott válaszában Ágh leszögezte, hogy „a sajtóban megjelenő információk nem mindig találkoznak a valósággal”.
Az államtitkár szerint a MÁV-Volán csoportnál egyértelműen nincs általános szakemberhiány.
Ágh Péter ugyanakkor elárulta, hogy a társaságnál 1828 betöltetlen állás volt 2023 nyár végén.
Lázár minisztériumának államtitkára arra is kitért a válaszában, hogy 2023 első felében az egy vonatra eső késés átlagosan 6,1 perc volt a MÁV hálózatán.
A járatkésések és járatkimaradások miatt visszatérítésként 4 710 545 forintot fizetett ki a MÁV-Volán csoport az idei év első felében. A kieső vonatok pótlása pedig kicsit több mint 168 millió forintba került június 31-ig.
Az egyre rosszabb anyagi helyzetben lévő MÁV-nál az utóbbi időben több baleset történt, és komoly késések fordultak elő különböző járatokon. Augusztus 1-jétől tíz magyarországi mellékvonalon szüntették be a vasúti közlekedést jármű- és emberhiányra hivatkozva, innentől vonatpótló buszokkal szállítják az utasokat. A MÁV problémáiról a Telexen ebben a cikkünkben írtunk.
Augusztus elején Lázár János a kormány nevében elnézést kért a balesetekért és a késésekért. A miniszter később elrendelte a Budapest-Hegyeshalom közötti 1-es fővonal felújítását, miután egyes szakaszokon olyan pocsék állapotba kerültek a sínek, hogy korlátozni kellett a vonatok sebességét.
A MÁV jelezte, hogy a felújításra nincs forrásuk, mire érkezett a válasz Lázártól, hogy a MÁV vezetői azt csinálják, amire utasította őket. Nem sokkal később felmentette a vasúttársaság gazdasági vezérigazgató-helyettesét, és megindult a munka. Igaz, nem zökkenőmentesen.
A MÁV-nál tapasztalt sorozatos problémák többek között oda vezettek, hogy egy időre megszűnt a közvetlen vasúti kapcsolat Budapest és München, valamint Budapest és Salzburg között.