Pénzt kért volna zsebbe egy uniós intézmény hirdetésének közvetítője, állítja a Magyar Hang főszerkesztője

2021. május 13. – 11:39

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Majdnem hirdetett a Magyar Hangban egy fontos uniós intézmény, de a lap vezetése visszautasította, hogy korrupciós pénzt fizessen a közvetítőcégnek, ezért kútba esett a terv. – állítja György Zsombor, a Magyar Hang főszerkesztője.

Az ügyről részletesebben a Média1 számolt be arra felhúzva, hogy épp a napokban indult el az Európai Bizottság egy kampánya a Magyar Nemzetben valamint a Népszavában. Az erről szóló cikket György Zsombor azzal a történettel osztotta meg a Facebookon, hogy a Magyar Hang elmúlt 3 évében egyszer közel volt hozzá, hogy megjelentethesse az egyik fontos EU-intézmény hirdetését, ám az ügylet végül meghiúsult:

„a közvetítő cég munkatársa zsebbe visszakért pénzt, mi meg ilyet nem játsszunk” – írta.

A konkrét esetről annyi részletet árult el, hogy egy olasz közvetítőcég kereste meg őket az előző európai parlamenti kampány idején, azzal, hogy szívesen közvetítik az Európai Parlament hirdetését a Magyar Hangnak. Csakhogy a cég embere ennek feltételéül szabta, hogy osszanak vissza számára a pénzből, így a dolog meghiúsult. György azt állítja, jelezte az esetet az érintett uniós intézménynek, ahol vizsgálatot ígértek a közvetítőcég ügyében, de ő a mai napig nem tudja, mi lett ennek az eredménye. Mindenesetre a jelzésük ellenére végül látták annak idején más lapokban azt a hirdetést, amivel őket megkeresték.

Az egész téma annak kapcsán jött most elő, hogy a Népszavában és a Magyar Nemzetben elkezdett futni az Európai Bizottság friss kampánya „Az európai álom. Váltsuk valóra” szlogennel. A hvg.hu kérdésére az Európai Bizottság közölte, hogy központi uniós kampányról van szó, az újsághirdetések a teljes unióban összesen 941 500 euróba (336 millió forintba) kerülnek.

Állításuk szerint a legtöbb tagállamban a két vezető országos politikai napilapban jelennek meg a hirdetések, itthon összesen két alkalommal helyezik el őket a Népszavában és a Magyar Nemzetben. A második két nap múlva, május 15-én jelenik meg, ezután a közösségi médiára fókuszál majd az Európai Bizottság. A lap rákérdezett arra is, nem visszás-e, hogy egy kormányközeli KESMA-kiadványban hirdet a Bizottság, miközben többször aggodalmukat fejezték ki a magyar médiahelyzet kapcsán. A válasz szerint az alapján döntöttek az elhelyezésről, hogy a hirdetések az olvasók széles körét érjék el, függetlenül a politikai nézeteiktől.

Attól függetlenül, hogy a mostani uniós kampány apróján osztotta meg a történetet, György Zsombor a Média1-nek nem állította, hogy emögött a hirdetési kampány mögött is korrupciót gyanítana.

Feltételezése szerint nem ugyanaz a cég szervezi most a reklámozást, amely annak idején a Magyar Hang számára az ajánlatot tette. Azt azonban „érdekesnek találja”, hogy miközben az Európai Bizottság a szavak szintjén folyamatosan aggodalmát fejezi ki a médiaszabadság ügyében, amikor arról kell dönteni, hogy beteszik-e a Magyar Hangot piaci alapon, a prémium előfizetői bázisuk alapján a hirdetési büdzséjükbe, akkor valahogy ez sosem történik meg.