Karácsony Gergely: Budapesten nincsen járatritkítás
2024. január 19. – 21:22
„Úgy látszik, hogy kampány van, járatritkítás meg nincs” – reagált Karácsony Gergely az ATV Egyenes beszéd című műsorában Vitézy Dávid kritikájára. Csütörtökön derült ki, hogy a BKK hozzányúl több járat menetrendjéhez a hétfői és pénteki napokon: fél-egy, illetve másfél perces ritkításokat vezettek be.
A főpolgármester szerint ugyanakkor járatritkítás helyett az történik, hogy a BKK mért, szenzoros adatok alapján kapacitást szeretne bővíteni ott, ahol szűkös, és levenni onnan, ahol többlet van.
„Szomorúan azt kell mondjam, hogy egy jó közlekedési szakembert veszített Budapest, és kapott helyette egy középszerű politikust”
– mondta Vitézyről Karácsony.
A főpolgármester-jelöltség felé kacsingató volt közlekedési államtitkár szerint a BKK döntése után a már eddig is zsúfolt buszjáratok még zsúfoltabbak lettek, vagy már fel sem férnek a járművekre az utasok. Pénteki Facebook-posztjához több látványos képet is csatolt, amin tömegek várnak arra, hogy felszállhassanak a buszra.
Karácsony szerint a fotón bemutatott Zugló vasútállomás megállónál mindig iszonyatos tömeg van, volt zuglói polgármesterként gyakran közlekedett arra. Hogy nincs járatritkítás, azt a forgalmi adatokkal tudja bizonyítani. Péntek reggel 7 és 9 óra között 100 busz állt meg Zugló vasútállomásnál, egy héttel ezelőtt 101, két hete ilyenkor pedig 97. „Ilyen fotókat lehet csinálni, de ha valakinek van egy komoly presztízse egy szakmai kérdésben, az szerintem ne menjen le egy ilyen demagóg eszközökhöz” – szúrt oda ismét Vitézynek.
Bár a járatritkítást tagadta Karácsony, később arról beszélt az interjúban, hogy egy-egy vonalon visszavettek járatokat, és így máshol több járatot tudnak indítani. Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója is arról beszélt lapunknak, hogy nem spórolásról, hanem az erőforrások átcsoportosításáról van szó. Azt ugyanakkor elismerte, hogy a változtatások kommunikációjában hibáztak. Szerinte az volt a probléma, hogy bár ezek egyes vonalakon kisebb változtatások, összességében a hozzányúlás nagy, és erről nem kommunikáltak időben és közérthetően. „Ezért elnézést kérünk az utazóközönségtől, mert ezt jobban és közérthetőbben kellett volna megmagyarázni.”