Már másnap forgalomba állhattak az ellenőrzésen kiszedett trolik és buszok Budapesten
2021. szeptember 25. – 07:57
A kormányoldalról, elég gyakran éri kritika a fővárost, és így különösen Karácsony Gergelyt a közlekedés (dugó, elavult járműpark stb.) miatt, sőt, most már az ellenzék köréből is akadt, aki szóvá tett ezt, ám Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója ezekre alapvetően egy „túlhiszterizált kommunikációs közegként” tekint – fogalmazott a Népszavának adott interjújában. „Kompromisszumos megoldásokra törekszünk, minél kevesebb érdeksérelem nélkül, de a távlati célokra tekintettel. Jó példa erre a nagykörúti lámpaprogram, amelyet átmenetileg visszaállítottunk, a Blaha csomópont felújításának végeztével pedig vissza. De a körúti biciklisávokat sem lehet rövid távú politikai érdekekért beáldozni” – mondta.
A járműpark állapotára utal a Fővárosi Kormányhivatal vizsgálatának az eredménye: szeptemberben 46 trolit és buszt ellenőriztek, ezeknek negyven százalékát alkalmatlannak találták a közlekedésre. Walter Katalin szerint azért nincs olyan probléma, mert ezek is „csak annyira voltak rossz műszaki állapotban, hogy másnap a javítások és az ismételt műszaki vizsga után kimehettek a forgalomba. Ez a klasszikus szegény ember szindróma: mivel nincs pénz új járművek vásárlására, sokkal többe kerül az üzemeltetés, hiszen az elöregedett buszok működtetése és karbantartása jóval költségesebb, így viszont még kevesebb jut fejlesztésre.”
Kitért arra is, hogy a BKV már egy éve vár arra, hogy a kormány jóváhagyja a 300 új busz vásárlását lehetővé tevő 30 milliárd forintos hitelkérelmét, de nem kapnak választ, így pedig nem tudják frissíteni a járműveket. De Walter szerint „a BKV nem küld ki veszélyes járműveket, akkor sem, ha a metró és egyéb vágányzárak miatti pótlások miatt esetenként nagyon régi buszokat is ki kellett küldeni az utakra.”
A dugódíj is szóba került, és ahogy azt már a főváros részéről többször, többen is elmondták: nincs tervben ennek bevezetése, ráadásul a törvényi háttér sem adott hozzá. „Önmagában nem is jelentene megoldást, csak egy komplex intézkedéscsomag részeként valósítható meg. De előbb-utóbb valamit lépni kell, Budapest nem bír el ennyi autót” – tette hozzá a vezérigazgató. Arra a kérdésre, hogy nem ront-e a cég megítélésén az, hogy a Vitézy által vezetett Budapesti Fejlesztési Központ egyre több projektet vesz át a BKK-tól, Walter azt mondta: marad így is elég beruházásuk, ráadásul ha ők kapnak pénzt a kormánytól a fejlesztésekre, akkor valósítsák meg ők nyugodtan.
„A cél az, hogy Budapest élhető és fejlődő város legyen. Szakmai szinten jellemzően nagy az egyetértés a két cég között.”