Újabb magyar futballbajnok üzeni: a család az család, miközben az állami pénzen hizlalt Alapjogokért Központ „bojkottba” kezdett

2021. február 25. – 11:18

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Jakabfi Zsanett futballista követte Gulácsi Pétert és több tucat nagy céget. A kormány holdudvara egyre nehezebben emészti meg az esélyegyenlőségi kampányt.


Jakabfi Zsanett is kiállt a szivárványcsaládok mellett hivatalos Instagram-oldalán.

„Számomra a család egymást szerető, támogató és törődő emberek közössége, akik meghatározó szerepet töltenek be egymás életében. Nemtől és hovatartozástól függetlenül!”

– írta a labdarúgóbajnok a fotóhoz.

Egy újabb élsportoló döntött tehát úgy, hogy nyilvánosan kiáll a Család az család kampány mellett. Jakabfi 2009-ben szerződött Németországba, a Wolfsburggal hatszor nyerte meg a női Bundesligát és a Német Kupát. A Bajnokok Ligájában kétszer végzett az élen.

A család az család elnevezésű kampány decemberben indult el a közösségi médiában, azután, hogy az Országgyűlés megszavazta az Alaptörvény módosítását, szigorította az örökbefogadás szabályait, és törvényben rögzítette, hogy az anya nő, az apa férfi. Gulácsi Péter a Facebook-oldalán állt ki a kampány mellett, azt írva:

„Minden embernek joga van az egyenlőséghez, és minden gyermeknek joga van ahhoz, hogy boldog családban nőjön fel, attól függetlenül, hogy mennyien vannak és hogy milyen neműek, vallásúak vagy bőrszínűek a családtagok.”

Arról is beszámoltunk, hogy múlt héten több mint negyven márka, köztük az IKEA, az HBO és a Sziget is csatlakozott a kampányhoz. Korábban kiállt a családok sokszínűsége és a melegek jogai mellett Istenes Bence műsorvezető, Hrutka János korábbi magyar válogatott focista, Ördög Nóra, a kormányközeli TV2 műsorvezetője és az RTL Klub is.

Hasonlóképpen tett a Fruccola is, az éttermet azonban emiatt az állami megrendelésekből élő Alapjogokért Központ külön Facebook-posztban támadta, sőt, bojkottot hirdetett ellene:

Emlékezetes, az Alapjogokért Központ és a mögötte álló Szánthó Miklós vezette Jogállam és Igazság Nonprofit Kft. rendszeresen kap megbízásokat az Orbán-kormánytól.

A 2013 óta működő Alapjogokért Központról korábban kiderült, hogy a mögötte álló cég többek között a kormánypárti Civil Összefogás Fórumtól (CÖF) kapott pénzt a működésre, de volt, hogy a jegybank egyik alapítványa is támogatta őket. Tavaly 660 millió forintnyi, ismeretlen hátterű támogatásról érkezett hír a központ háza tájáról. A magát jogi elemző- és kutatóintézetként definiáló szervezet igazgatója Szánthó Miklós, aki egyben a kormánypárti sajtótermékeket tömörítő állami médiaalapítvány (KESMA) kuratóriumi elnöke is.

A központ munkatársai gyakran bukkannak fel a közmédiában és a jobboldali sajtóban független szakértő sapkában a kormányzat aktuális álláspontját megerősítve. A szervezet ősszel azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy kiadott egy könyvet a „genderőrületről”, és egy sokakat felháborító, militáns felhangokkal operáló, nemzeti identitáserősítő kampányt futtatott – mint utóbb kiderült, közpénzből, így erre mintegy kétszázmillió forintot költöttek a magyar adófizetők.

De Gulácsi megszólalását is nehéz lenyelnie a kormánynak és szellemi holdudvarának. A NER-hez kötődő Pesti Tv-n például külön műsort szenteltek annak, hogy kifejezzék csalódottságukat, amiért a focista „meleglobbisátvá” vált, sőt, szerintük:

„Végtelenül ostoba a magyar válogatott kapusa, aki azt sem gondolta át, hogy az a közeg, amelyben felnőtt, a sportolók, szurkolók többségében nem tolerálják ezt a liberális ideológiát.”

A szivárványcsaládok melletti kiállások és kampányok azután indultak el, hogy az Országgyűlés tavaly december 15-én megszavazta az Alaptörvény módosítását, azaz szigorította az örökbefogadás szabályait, és törvénybe foglalta, hogy az anya nő, az apa férfi.

A Telex legfrissebb híreiért kattintson ide>>>

A Telex legfrissebb koronavírussal kapcsolatos híreiért kattintson ide>>>