Leclerc a legjobb helyről mehet neki a monacói átoknak, Pérez és Sainz ütköztek az F1-időmérő legvégén

2022. május 28. – 17:11

Leclerc a legjobb helyről mehet neki a monacói átoknak, Pérez és Sainz ütköztek az F1-időmérő legvégén
Carlos Sainz az időmérő utolsó pillanataiban koccant neki a gumifalnak csapódó Sergio Pérez versenyautójának – Fotó: Formula One / Twitter

Másolás

Vágólapra másolva

Sorban második évben a Ferrarit vezető Charles Leclerc nyerte a Monacói Nagydíj időmérőjét. A vb-pontversenyt vezető Max Verstappen csak a negyedik, a két pilótát elválasztó Sergio Pérez, Carlos Sainz az időmérő utolsó pillanataiban koccant.

Baljós előjelekkel kezdődött a 2022-es Monacói Nagydíj versenyhétvégéje, mind a felvezetés, mind már az F1-autók szereplése közben egyre többet lehetett ugyanis hallani arról, hogy a modern kori Forma–1-ben nincs helye a látványos környezetet, ugyanakkor többnyire unalmas versenyeket biztosító monacói helyszínnek. A fő gond a szűk, előzési lehetőséget lényegében teljes mértékben nélkülöző utcai pálya – ez a probléma persze főleg vasárnap jelentkezik, a szombati időmérőt nem befolyásolta.

Az időmérő első harmada végén egy váratlan piros zászlós megszakítás hozott izgalmakat, mert az újraindítás után sokaknak hirtelen nagyon sietős lett, hogy a rendelkezésre álló minimális időben autózzon továbbjutást jelentő időt. Mivel mindig van öt kieső, ez nem sikerülhetett mindenkinek, a kiesők többsége pedig a rádióban káromkodva vette tudomásul, hogy a top 15-ön kívül maradtak. Így tett Pierre Gasly, Lance Stroll és Csou Kuan-jü is, mellettük még a két Williams-pilóta, Alex Albon és Nicholas Latifi búcsúztak. (A piros zászlós megszakítást egyébként a Cunoda Juki kocsijáról lerepülő törmelék okozta.)

Az időmérő második, középső szakasza természetesen már inkább a mezőny elejefelé volt érdekesebb. A világbajnoki címvédő Max Verstappen szempontjából aggasztó módon folytatódott a trend, miszerint a két Ferrari és két Red Bull harcában rendre csak a negyedik hely jutott neki, miközben fő vb-riválisa, Charles Leclerc a legjobb tempót tudta autózni (egyedül a harmadik szabadedzésen nem ő volt a leggyorsabb, akkor Sergio Pérez 41 ezredmásodpercet vert rá).

A harmadik szakaszban két csata zajlott párhuzamosan: a Ferrarik és a Red Bullok az első rajthelyért küzdöttek, a két Mercedes, a két Alpine, illetve Lando Norris és Sebastian Vettel pedig az ötödik rajthelyért harcoltak egymással egy külön ligában. Ezt a különversenyt végül Norris nyerte a múlt héten, Barcelonában előrelépő Mercedest vezető George Russell előtt.

Az utolsó pillanatos javításokra idén sem volt mód, Pérez ugyanis az alagútra ráfordító kanyarban a szalagkorlátnak csapódott – a Red Bullnak később Carlos Sainz is nekicsúszott, így fél perccel a leintés előtt megszakították az időmérőt, amit nem is folytattak. A baleset még hozhat változást a sorrendben, amennyiben Pérez autójában cserélni kell valamit, vagy ha a versenybírók vétkesnek találják a túl gyorsan érkező Sainzot. A spanyol pilóta számára már egy újabb hivatalos figyelmeztetés is sokba kerülhet, ez esetben ugyanis 10 rajthelyes büntetést kapna. A közvetítésben elvonta a figyelmet Pérez és Sainz balesete, de Fernando Alonso is a falnak csúszott, épp, ahogy a másik incidens történt.

A futam vasárnap 15.00-kor rajtol.

Leclerc és a monacói átok

A monacói születésű és állampolgár, tehát a többi F1-pilótával szemben nem kizárólag adózási okokból Monacóban élő Leclerc-t az elmúlt években kisebbfajta átok üldözi, ha versenyautóba ül a szülővárosában, tekintve, hogy éles körülmények között még egy versenyt sem tudott befejezni ott, ahol felnőtt.

Először 2017-ben, a Forma–2 mezőnyével versenyzett hazai terepen – hiába lett a legjobb az időmérőn, a főfutamon az első rajthelyről indulva kiesett, amikor megsérült a felfüggesztése. A sprintfutamon elektronikus probléma miatt esett ki, ott sem ért célba.

2018-ban, már a Forma–1-ben egy elég látványos fékhiba miatt rongyolt bele Brendon Hartley Toro Rossójának a hátuljába, ami miatt mindketten kiestek. Leclerc 2019-re már a Ferrarinál versenyzett, de velük is folytatódott a rossz hazai széria, az olasz istálló óriási stratégiai melléfogása miatt a legjobb 15-be sem jutott be az időmérőn, majd a futamon a szalagkorlátot érintve kapott bal hátsó defektet, a szétroncsolt gumi pedig akkora kárt okozott a versenyautójában, hogy kénytelen volt kiállni.

2021-ben, amikor a koronavírus miatti kihagyás után visszatért az F1 mezőnye a hercegségbe, még rosszabbul alakultak számára a dolgok. Az időmérőn Leclerc-é volt a legjobb idő, de mögötte a riválisok már előzésre álltak, amikor a monacói pilóta a falnak csapódott az uszoda utáni sikánban – ezzel ugyan megtartotta az első helyét, mert a többiek nem tudtak javítani az időeredményükön a baleset miatt, ám a koccanásban túlságosan megsérült a Ferrari váltója, a csapat pedig annyira ragaszkodott az első rajthelyhez, hogy inkább kockáztattak a sérült alkatrésszel. A rizikós húzás nem jött be, Leclerc végül el sem tudott indulni.

Sőt, a monacói átok láthatóan már az éles versenyzésen túli dolgokra is kiterjed Leclerc-nél, aki pár hete az elmúlt korok versenyautóit felvonultató Monaco Historic Grand Prix hétvégéjén Niki Lauda 1974-es, antik Ferrariját törte meg egy fékhiba miatt.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!