Pogba akciója után az Eb szervezői nem raknak többé Heinekent a muszlim játékosok elé

2021. június 25. – 08:41

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Bő egy hét telt el azóta, hogy Cristiano Ronaldo kólás akciója után nem sokkal a francia világbajnok Paul Pogba is átrendezte maga előtt az asztalt a németek elleni győzelmet követő sajtótájékoztatón, ő a Heineken alkoholmentes sörét rakta ki a képből. A kólák elpakolása aztán kisebbfajta trend lett az Eb-n, ám az UEFA hamar közbelépett, és felszólította a játékosokat, hogy hagyják békén a szponzori italokat. A Heinekennel kapcsolatban a jelek szerint mégis hajlandóak kompromisszumot kötni a szervezők, beleegyeztek ugyanis abba, hogy a jövőben nem teszik oda a sört a muszlim játékosok elé – írja a Telegraph.

A lap információ szerint a szervezők minden csapatot felkerestek, hogy megkérdezzék, van-e olyan játékosuk vagy esetleg szövetségi kapitányuk, aki vallási okokból ellenzi a Heineken alkoholmentes sörének megjelenését. Noha elsőre valószínűleg sokaknak nem volt egyértelmű, a 2019 óta hithű muszlim Pogba a vallása miatt rakta el a sört maga elől, a szervezők pedig ennek nyomán az ugyancsak muszlim Karim Benzema elé már nem is tették oda azt a franciák szerdai, portugálok elleni meccse után.

Ettől még persze megjelent a Heineken a képletben, a Benzema mögötti hirdetőfalon is ott volt a cég logója, és a meccs emberének járó elismerést is a Heineken szponzorálja.

Elsőre furcsának tűnhet, hogy az alkoholmentes sörrel szembeni kifogást is helytállónak tartja az UEFA, de nem ez az első alkalom, hogy a Heineken bajba került a 0 százalékos sörével a muszlimok körében. A cég 2019-ben akkor is magyarázkodásra kényszerült, amikor Malajziában bevezette az alkoholmentes sörét, az ugyanis a muszlimok álláspontja szerint annak ellenére is harám (vagyis tiltott), hogy nincs benne alkohol, mert ugyanolyan módon gyártják, mint az alkoholos párját. A Heineken akkor azt nyilatkozta, hogy az alkoholmentes sört egyértelműen a nem muszlimok számára hirdetik, és a boltokban is ennek megfelelően van elhelyezve.

A Heineken a múlt héten úgy reagált Pogba akciója után, hogy a 0 százalékos sörükkel egyáltalán nem az alkoholfogyasztást akarják népszerűsíteni. Mint mondták, éppen azt szeretnék elérni, hogy a fogyasztók egy nagyszerű ízű alkoholmentes sörrel tudják helyettesíteni a hagyományos sört, hogy csökkenthessék az alkoholbevitelüket.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!