Kezdődhet a magyar popkultúra újrahangolása

2021. március 16. – 12:05

frissítve

Kezdődhet a magyar popkultúra újrahangolása
Petőfi Sándor születésének 200. évfordulójához kapcsolódó projekt sajtótájékoztatóján Dobos Menyhért, a Duna Médiaszolgáltató Zrt. vezérigazgatója, Demeter Szilárd, a PIM főigazgatója, Béli Ádám, a Petőfi Rádió és a Petőfi TV új csatornaigazgatója, Galambos István, az MTVA főigazgatója és Fürst-Borsos Ádám sajtófőnök 2021. március 12-én – Fotó: Mohai Balázs / MTI

Másolás

Vágólapra másolva

Új főszerkesztője lett a Petőfi Rádiónak és tévének, Béli Ádám zenész-színész, az M5 csatorna műsorvezetője kapott új pozíciót. A lépés egybecseng Demeter Szilárd könnyűzene társadalmiasításával kapcsolatos törekvéseivel, amelynek részeként a Petőfi Rádió zenei szerkesztése visszatérne a NER előtti időszakhoz. A háttérben pedig már beállították a megfelelő embereket az NKA-ban és a Hangfoglaló Programnál, hogy garantáltan ne legyen probléma véghez vinni Demeter tervét.

Az eddigi csatornaigazgató és kvázi nagyfőnök Tiszttartó Titusz volt, aki régi figura a kereskedelmi rádiózásban, és 2017-ben került az akkori főnök, Pető Zoltán helyére, aki éppen Horváth Gergelyt váltotta. Pető azzal a lendülettel a Híradó.hu főszerkesztője lett, de egy évig sem bírta ott, jelenleg már az MTVA kabinetvezetőjeként dolgozik. Tiszttartó korábban a Roxy Rádió program- majd ügyvezető igazgatója volt, aztán dolgozott vezérigazgató-helyettesként a Danubius Rádiónál, hogy aztán a Class FM-ből igazoljon át a Petőfi Rádióba. Tiszttartót egyébként azután távolították el a Class FM-ből, hogy a rádió kikerült Simicska Lajos tulajdonából. Érdekes módon Pető váltását is egy hasonló ügy, a G-nap indította el, a szerkesztő Simicska nyilatkozata után mondott fel, és kötött ki az állami rádiónál.

Pető és Tiszttartó esetében is az az érdekes, hogy mindketten komoly munkát fektettek abba, hogy a 2000-es évek második felétől a magyar alternatív zenei szelekciója miatt egyre népszerűbb Petőfi Rádióból pont ugyanolyan mainstream kereskedelmi rádiót csináljanak, mint annak idején a Roxy, a Class FM vagy a Danubius volt. Pető érkezésével gyorsan megváltozott minden a Petőfi Rádiónál. Szlogent váltottak, távozott a rádió több meghatározó arca is, mint Horváth vagy Buda Márton, a műsorban pedig megjelentek a kötelező propagandablokkok, és elkezdték felhígítani a rádió védjegyének számító zenei választékot is.

A cél akkoriban egyértelműen az volt, hogy a 2016-ban még 2,8 millió hallgatóra is képes, simicskás Class FM-nek méltó kihívója legyen a Petőfi, amit politikai célból kulturális adóból mainstream kereskedelmi rádióvá alakítottak át. Ezen kívül integrálták a rotációba a közmédia A Dal című műsorának indulóit, és alternatív zenét játszó előadók helyett lakossági popzenére rendezkedett be a Petőfi, hogy a Class FM kicsinálása után egyértelműen a legdominánsabb erő lehessen a rádiós piacon, ahol egyébként is a NER az egyeduralkodó.

Pető vezetésével a Petőfi Rádió teljesen elvesztette az identitását, végigvitte a kötelező átalakításokat, majd a helyére megérkezett a Roxy Rádió korábbi program-, majd ügyvezető igazgatója volt, a Danubius egykori vezérigazgató-helyettese, Tiszttartó Titusz, aki szintén a Class FM-ből érkezett a rádióhoz. Tiszttartó igazi veterán a rádiós szakmában, viszont kizárólag egy dologhoz ért:

a lehető legtöbb hallgatót elérni bármilyen áron.

Azok után, hogy a magyar alternatív zene helyett magyar lakossági tucatzenéket kezdett el sugározni a rádió, Tiszttartó érkezése után még tovább hígult a felhozatal. Behozták a kereskedelmi rádiókból ismert fókuszcsoportos megoldást, vagyis kvázi az utca emberein tesztelték, hogy milyen zene tetszik nekik, és az alapján állították össze a zenei rotációt. Így történhetett az, hogy az egykoron friss magyar zenékre épülő Petőfi Rádió 2021-ben inkább Spice Girlst és Macarenát játszik, mert ezekkel lehet a legtöbb embert elérni. A kormánynak egyedül az volt fontos, hogy Simicska helyett a Petőfi Rádió legyen az első számú rádió az országban, hogy minél több emberhez eljuthassanak a kötelező híradós blokkok, ezt pedig könnyebb '90-es évek retrózenével elérni, mint feltörekvő magyar előadókkal.

2019-ben Tiszttartó Titusz, a Petőfi Rádió csatornaigazgatójaként – Fotó: Kovács Tamás / MTI
2019-ben Tiszttartó Titusz, a Petőfi Rádió csatornaigazgatójaként – Fotó: Kovács Tamás / MTI

Tiszttartó megítélését jól jelzi egyébként, hogy a Class FM-ből való 2016-os kirúgása után Majka és több más magyar zenész is Facebookon fejezte ki örömét, hogy végre távozik a rádiótól. Majka később egy indexes podcastben is beszélt arról, hogy Tiszttartó miatt nem játsszák a számait a rádióban annak ellenére, hogy az egyik legkeresettebb hazai előadó. Majkát akkoriban egyáltalán nem játszott a Class FM, és ahogy átkerült Tiszttartó a Petőfihez, onnantól kezdve az MR2-n sem szóltak Majka zenéi.

Kerestük Tiszttartót is a távozása miatt, de az emailre egy hete nem reagál, telefonon pedig annyit mondott, hogy forduljunk a közmédia sajtóosztályához. Írtunk az MTVA sajtóosztályának is, de a közmédia évek óta nem válaszol a kérdéseinkre. Közben kiderült, hogy március 12-én egy online sajtóeseményen bejelentették a Petőfi TV és Rádió új vezetését, és programját, azonban hiába kerestük már napokkal a bejelentés előtt az MTVA-t, sem válaszokat nem kaptunk, sem bármilyen meghívót vagy emailt arról, hogy sajtóeseményt szerveznek a témában. Jól jelzi, hogy a közmédia mennyire titokban akarta tartani a bejelentést, hogy hiába négynapos az Origo cikke a témában, sehol máshol nem jelent meg a hír a kormánymédián kívül.

Ki az új főszerkesztő?

Érdekes módon Tiszttartó (aki az MTVA honlapja szerint maradt csatornaigazgató, de az Origo cikke szerint más munkát szánnak neki a közmédiában) után nem egy rádiós veterán jön, hanem egy zenész-színész-műsorvezető. A nagyatádi Béli Ádám mindössze 31 éves, a Kaposvári Egyetem művészeti szaka mellett művészetmenedzsment mestert is végzett a MOME-n. Színészként szerepelt a Made in Hungaria, a Kojot, a Veszettek és a BÚÉK című filmekben, színházi színészként pedig 2008 óta aktív a Port szerint. Béliről valószínűleg a tévés munkái győzhették meg a közmédiát, hiszen műsorvezetőként a Duna TV, a Duna World és az M5 különböző kulturális műsorain dolgozott, mint a Mesterember, a Könyvajánló, a Hétvégi belépő, az Ez itt a kérdés?! vagy a Kult30.

Béli kinevezésében érdekes még, hogy a hírek szerint Demeter Szilárd személyesen kereste meg Horváth Gergelyt, aki a rádió korábbi felelős szerkesztője, a népszerű Kultúrfitnesz című műsor vezetője, és a Klasszik Rádió reggeli műsorát készíti mostanában. Az nem tiszta, hogy Demeter a PIM igazgatójaként milyen jogkörben kereshette meg Horváthot, de úgy tudjuk, hogy mivel ő maga is nagyon sokra tartotta a Kultúrfitnesz című műsort, ezért nagyon szerette volna visszacsábítani Horváthot, akire máig pozitívan emlékszik vissza a magyar zeneipar.

Kerestük Horváth Gergelyt, aki annyit mondott, hogy Demeter Szilárd valóban behívta egy közös gondolkodásba a Petőfi Rádió jövőjével kapcsolatban, de ennél többről nem volt szó.

Mivel az MTVA nem reagált a megkereséseinkre, az MTVA alkalmazottai pedig kizárólag a sajtóosztály engedélyével nyilatkozhatnak, csak névtelenséget kérő források alapján lehetséges nagyjából összerakni, hogy mit tartogat a Petőfi Rádió jövője. Hosszú évek óta tüske a magyar zeneipar talpában, hogy a kormány politikai okokból lerombolta az MR2 Petőfi identitását, és hiába írt nyílt levelet a komplett zenei szakma 2016-ban a rádió átműtése miatt, azóta semmi érdemi lépés nem történt.

A nyílt levélről azt gondoljuk, hogy az a szűk üzleti kör fűti a magyar könnyűzene e szegmensét, akik eddig nagy haszonélvezői voltak a Petőfinek (épp ezért is válhatott a Petőfi egy zárt kultúrgettóvá). Pont ezért kellett kinyitni a kapukat, és sokkal több magyar zenei előadót rotálni az adásmenetbe

– ezt még Kobza Miklós, Orbán Viktor korábbi fotósa, az MTVA akkori sajtófőnöke nyilatkozta nekünk annak idején, és ez a narratíva később többször is előjött különböző konferenciák alkalmával az MTVA részéről. Ez a narratíva ágyazott meg annak, hogy a minél nagyobb elérés miatt radikálisan változtattak a csatorna zenei kínálatán, amitől a Petőfi Rádiót ma már nem lehet megkülönböztetni egy '90-es évekbeli kereskedelmi rádiótól sem színvonalban, sem zenei minőségben. Olyannyira nem, hogy a Petőfi Rádió még a saját programjain résztvevő előadók zenéit sem játszotta a rádióban. Évek óta partnerei például az Akvárium/Volt Produkcióval közös Nagy-Szín-Pad nevű versenynek, amelyben minden évben feltörekvő zenekarok és előadók mutathatják meg magukat az MTVA támogatásával. Ehhez képest a programban résztvevő előadók zenéjét csak elvétve játssza a rádió, a 2016-os győztes Bohemian Betyars például 2017 decembere óta mindössze három alkalommal szólt a rádióban. Ők egyébként érdekes példa, mert Demeter az indexes interjúban külön ki is emeli őket, bár érezhetően nincs tisztában az együttes zenéjével. Legalábbis nem tiszta, hogy a kizárólag élő hangszerekkel játszó együttesről miért mondja azt, hogy elektronikus zenét kevernek népzenei motívumokkal.

A harmadik példám a Bohemian Betyars. Azt mondja a menedzserük, hogy valamiért imádják őket a Távol-Keleten. Ez popkultúra, készítenek egy elektronikus alapot, amit a magyar népdalkincs kompatibilis elemeivel bolondítanak meg. Sikeresek.

Arról nem is beszélve, hogy a Petőfi Rádió gyakran attól sem riadt vissza Tiszttartó regnálása alatt, hogy tisztán politikai okokból ne játssza a Wellhello dalait a rádióban, amiért Fluor Tomi a Petőfi TV élő adásában sorosozott egyet. Mindezt úgy, hogy Fluornak egy ideig saját műsora is volt a rádióban.

Úgy tudjuk, hogy az egész nagy petőfis átalakítást arra akarják felhúzni, hogy 2022-ben és 2023-ban a magyar kormány Petőfi Sándor-emlékévet tart, és az ehhez kapcsolatos programokat, projekteket és más terveket kiemelten támogatnak majd. Ezt megerősíti az is, ahogyan az Origo beszámolt az eltitkolt sajtótájékoztatóról.

Kezdődhet a magyar popkultúra újrahangolása

A mostani történések egy meglehetősen érdekes folyamatnak a részei. Annak idején azért is volt jó minél nagyobb elérésű kereskedelmi alapú rádiót csinálni a Petőfiből a kortárs zenei kultúra kárára, hogy a rádióban hallható híradós betétek minél több emberhez juthassanak el, és 7-800 ezer hallgató helyett akár 1,8-2 millió emberhez is eljuthassanak. Ez a szám össze is jött, legalábis Tiszttartó már erről beszélt 2018-ban. Most, hogy a néprádiós koncepció összejött, és gyakorlatilag értelmezhető konkurencia nélkül maradt a Petőfi az országos rádiók piacán, elérkezett Demeter Szilárd ideje.

Demeter amellett, hogy a Petőfi Irodalmi Múzeum vezetője, a könnyűzene megújításáért is felelős miniszteri megbízott, aki a felbukkanása óta nagyon aktív szereplője a hazai zeneiparnak. Olyannyira, hogy tavaly egy 25 milliárdos, könnyűzene társadalmiasítását célba vevő tervezetet tett le az asztalra, amely többek között a Hangfoglaló korábbi programjaira és számos olyan tervezetre alapul, amelyet évek óta szorgalmaznak különböző szervezetek. A programot annak idején mi is átnéztük, és tele volt pozitív, szakmailag valóban erősnek tekinthető ötlettel és tervvel, azonban Demeter Holokauszt-relativizálása után a PIM vezére kissé háttérbe szorult, ráadásul a raktárkoncertek körüli mutyi is megmutatta, hogy nem feltétlenül annyira erős ember a Fidesz holdudvarában, mint azt sokan gondolták.

Aztán kiderült, hogy ez a megállapítás elhamarkodott volt.

Demeter ugyanis nemrég bejelentette, hogy végül tényleg megvalósul a nagy terv, csak 25 helyett 23 milliárdból, és a könnyűzene társadalmiasítása helyett már a komplett magyar popkultúra újrahangolása a cél.

Annak ellenére, hogy hivatalosan Demeternek semmi köze az MTVA működéséhez – ahogy Horváth is utalt rá –, a háttérben hosszú ideje folyik a mozgolódás a részéről. Egy ideig még annak is híre ment, hogy maga Demeter lesz a Petőfi Rádió főszerkesztője vagy csatornaigazgatója, de amikor ezzel kerestük, egyértelműen cáfolta az értesülésünket.

Csatornaigazgató biztosan nem leszek. Bőven elég nekem az, hogy főigazgató vagyok, és hogy a miniszteri biztosi titulusom lassan úgy hangzik, mint valami vers. Az viszont igaz, hogy miniszteri biztosként igyekeztem a magyar könnyűzenei szcéna sokadszori kérésének eleget téve a Petőfi Rádió problémáját is képviselni.

– válaszolta nekünk emailben, és egyben utalt arra, hogy a háttérben valóban foglalkozik a rádió ügyével. Mi sem jelzi ezt jobban, hogy a rádió jövőbeni zenei szerkesztésével kapcsolatban is megvolt a véleménye:

Sikerült meggyőznöm az illetékeseket arról, hogy a Petőfi Rádió, tévé, online működését vegyük ki a kereskedelmi logika hatálya alól. Közszolgálati csatornákról van szó. Elfogadták, hogy esetükben a közszolgálat elsősorban a magyar könnyűzene, illetve a tágabban értelmezett magyar popkultúra erősítése legyen. Mivel anno én is nagy kedvvel hallgattam a „régi” Petőfit, ezért megkerestem mindazokat, akik azt összerakták, tanácsaikat és javaslataikat kértem. De ugyanazt ugyanúgy 2021-ben már nem érdemes változatlan formában visszahozni, ezért egy elég tágkörű kreatív stáb gondolkodik azon, hogyan tudnánk utolérni saját korunkat. A javaslatcsomag összefésülése folyamatban van, a közmédia vezetősége részéről nagy nyitottságot tapasztalunk. Jó lesz ez, csak még egy kis türelmet kérünk, elkapkodni nem akarjuk, ha már kinyílt a lehetőség.

Ami külön érdekes, hogy egy másik kérdésre (hogy ő lesz-e a Petőfi TV csatornaigazgatója is) az alábbi választ adta:

Ez sem hiányzik nekem. Az viszont igaz, hogy a kultúrafogyasztási szokások változását követve felvetettem, hogy nem egyes médiumokban érdemes ma már gondolkodni, hanem kommunikációs ökoszisztémákban. Vagy ha úgy jobban hangzik: újmédiás tartalomgyárra van szükségünk, nem különálló rádióra, tévére, online portálokra stb. Nem a létező intézményekből, hanem a kultúrafogyasztóból kell kiindulnunk.

Ahogy ezekből a válaszokból is látszik, Demeter a háttérben egy meglehetősen grandiózus terven dolgozik, amely a hírek szerint nem más, mint kiszedni a Petőfi Rádió és TV szerkesztését az MTVA alól, méghozzá a PIM alá. Hogy ez milyen formában – ha egyáltalán – történik meg, az egyelőre kérdéses, de sokatmondó az a részlet, ahogy Demeter is pozitívan nyilatkozik a Petőfi korábbi identitásáról, és ő maga is elmondja, hogy szakítani kell az elmúlt évek kereskedelmi vonalával, amit Pető-Tiszttartó féle brancs erőltetett az elmúlt években, és amit azzal magyaráztak, hogy eddig csak egy jól behatárolható kör szerepelt a rádió műsorán.

Demeter Szilárd 2021. március 12-én, mellette Dobos Menyhért, a Duna Médiaszolgáltató Zrt. vezérigazgatója – Fotó: Mohai Balázs / MTI
Demeter Szilárd 2021. március 12-én, mellette Dobos Menyhért, a Duna Médiaszolgáltató Zrt. vezérigazgatója – Fotó: Mohai Balázs / MTI

A legnagyobb kérdés persze az, hogy a kormány kultúrpolitikai törekvései és Demeter könnyűzenei tervei hol és hogyan találkoznak majd. Abban szinte mindenki egyetért a szakmán belül, hogy az ötéves Demeter-terv szakmailag nem igazán kikezdhető, a kérdés csak a megvalósítás lesz. A jelenlegi állás szerint ennek már meg is ágyaztak a háttérben, hiszen tisztújítás történt az NKA környékén, több vezető távozott a Hangfoglalóból, illetve most a Petőfi Rádiót is átalakítják.

És a legtöbb helyre Demeterhez, vagy éppen a Kásler-féle kultúrharchoz köthető arcok kerültek nagy számban.

Ne feledjük, éppen ennek a kultúrharcnak lett az az eredménye, hogy kirúgták a „liberálisokkal is szóba álló” Prőhle Gergelyt a PIM éléről, hogy aztán Demeter vehesse át a helyét.

Az NKA Könnyűzene Kollégiumából távozott Póka Egon és a sugarloafos Tóth Szabolcs, a vezetést Muraközy Péter (Volt, Balaton Sound, Akvárium, Expresszó) vette át, a kollégiumhoz pedig csatlakozott Bíró Zsolt, aki Dred néven alkot, és az Artisjus szerzői bizottságának elnöke. Rajta kívül csatlakozott még a Póka-féle Kőbányai Zenei Stúdió részéről Maróthy Zoltán szakmai igazgatóhelyettes, Gayer Ferenc a Magyar Művészeti Akadémia delegáltjaként, Brandenburg Máté, illetve maradt a helyén Galambos Nándor.

Kulturharc és a haverok

A Könnyűzene Kollégiumának fontos szerepe van a sokszor milliós pályázati pénzek elbírálásában, ezért egyáltalán nem mindegy, hogy a tagok milyen lobbihoz tartoznak. Nem véletlen, hogy a miniszteri hatáskörben, tehát személyesen Kásler Miklós NKA-elnök által kinevezett két tag nem más, mint Brandenburg és Galambos. Káslerről tudni lehet, hogy a Szakács Árpád-féle kultúrharcos vonalat erősíti, nem véletlenül támogatott korábban az NKA olyan erdélyi koncertet, ahol szkinhedzenekarok is felléptek, és volt tagja a testületnek korábban a Mi Hazánkos Gőbl Gábor is, akit a balhé után egy hónappal kitettek az NKA-ból. Kásler-vonalon nagyon erőltetik a keresztényzenét, illetve nemzeti rockot, utóbbihoz tartozik Galambos az Ismerős Arcok tagjaként, Brandeburg pedig a Pesterzsébet Központi Református Gyülekezet ifjúsági zenekaraként indult Anima Soni tagjaként erősíti a vallási zene képviseletét a szervezetben. Ezzel Kásler le is fedte a saját érdekköreit, de közben nem maradt képviselet nélkül a Fidesszel hosszú évek óta jó kapcsolatot ápoló Póka Egon sem, aki az utolsó kollégiumi időszakában többek között a saját vejének szavazott meg több millió forint állami támogatást.

Ezen kívül komoly változások lesznek a korábban Cseh Tamás Program névről Hangfoglalóra váltó szervezetben is. Az elmúlt években a Hangfoglaló különböző programjai jelentették azt az alapot, amelyre Demeter többek között az új tervét is felhúzta, azonban nemrégiben távozott a szervezet három meghatározó alakja. A még L. Simon László által felkért Bajnai Zsolt hét éven át vezette a Hangfoglalót, vele végül közös megegyezéssel bontottak szerződést, ahogy a Hangfoglaló Programiroda vezetőjével, Boross Zoltánnal is. Rajtuk kívül felmondott Bali Dávid is, a kifejezetten exportra létrehozott HOTS vezetője, aki a hírek szerint rengeteget dolgozott a Demeter által benyújtott tervezeten.

Bali Telex megkeresésére elmondta, hogy Demeter korábbi holokausztus kijelentése miatt döntött úgy, hogy távozik.

A három kulcsember távozása azt is előrevetíti, hogy az általuk is lefektetett programokat, amelyeknek egy részére Demeter terve is épül, végül új emberekkel kell majd levezényelni, illetve azokkal, akik maradtak. Ehhez pedig Demeternek segítségére lesz, hogy a Hangfoglaló és az ahhoz tartozó programiroda vezetését egy hozzá közel álló emberre bízta, ahogy a pályázatokat elbíráló Hangfoglaló Kollégiumba a holdudvarhoz kapcsoló embereket raktak be.

Bajnai és Boross pozícióját összevonták, a szakmai programigazgató pedig nem más lett, mint Dénes Adél.

Hat évig volt az Anna and the Barbies zenekar general managere, a Hello Ugar fesztivál szervezője, és Pásztor Anna számos egyéni projektjének megvalósítója. Korábban alapító-programigazgatója volt a nagyváradi Moszkva Kávézónak, Erdély egyik legfontosabb kulturális központjának.

szerepel a róla szóló leírásban, ami azért érdekes, mert amíg hivatalosan még be sem jelentették Dénest, és a szervezettől 4-7 év után távozó vezetőkről sem emlékeznek meg sehol, róla már részletes bemutatkozás olvasható a honlapon. Az kimaradt belőle, hogy Dénes egyébként Demeter Szilárd és Megadja Gábor kormánypropagandista zenekarának, a Loyal Apples Clubnak a menedzsere, az egyik klipjük alatt pedig külön fel is van tüntetve gyártásvezetőként. Emellett Dénes az utóbbi időszakban a PIM-hez tartozó, közpénzből működő Hajónapló nevű médiaterméknek a műsorvezetője, amelyet szoros együttműködésben készítenek az A38 Hajóval, amellyel a PIM olyan szoros kapcsolatot hozott létre mostanában, hogy rövid ideig még egy beszélgetős műsort is készítettek ott Megadjáék főszereplésével. Sőt, Demeter az Indexnek adott interjújában el is mondja, hogy korábban az együttese volt az az Anna and the Barbies előzenekara.

Hogy mennyire egybe van nőve Demeter, az NKA és az A38, azt mi sem jelezhetné jobban, hogy januárban együtt szelfizett a Facebookon az NKA új alelnöke, Bús Balázs, illetve Bognár Attila, az A38 tulajdonosa.

Nagymaroson egyébként Bognár fiának több cége is be van jegyezve, illetve egy vendégházat is vezetnek a településen a Dézsma utcában. Bognár Attila korábban cégjegyzésre jogosult volt abban a Szigliget Várudvar Kft-ben, amely nemrég úgy kapott 30 millió forint állami támogatást az NKA-tól, hogy mindössze 2020-től tartottak volna élőzenés rendezvényeket, de azok szinte mind teljesen elmaradtak a Covid miatt. Ennek ellenére 30 milliót kapott Bognár projektje, ahogy az A38 is, illetve a tervek szerint ezen a helyszínen fellépett volna Demeter zenekara és Ragány Misa is, az Emmi Előadó-művészeti Főosztályának vezetője is. A pénzt elbíráló tagok között ott volt többek között Bognár, Little G és a Könnyűzene Kollégiumát február óta vezető Muraközy Péter, ahogy a nemrég felmondott Bali Dávid is. Érdekesség még, hogy Bognár felesége is NKA kollégiumi tag, méghozzá miniszteri hatáskörben kinevezett személyként a Képzőművészeti Kollégium tagja.

A cikkünkben felvetett pontokat egyébként nagy részben alátámasztja az Origo beszámolója és Demeter Szilárd Indexen megjelent interjúja is. Előbbiből kiderül, hogy valóban „újrahangolják” a Petőfit, méghozzá némileg a Petőfi-emlékév farvizén, és a bejelentésen ott volt Demeter is, akinek papíron elvileg semmi köze az MTVA munkájához. Demeter, a PIM, az MTVA és az A38 kapcsolata is szorosabbra fűződik azon túl, hogy 133 millióból csinálhatnak még raktárkoncerteket, hiszen a bejelentésből kiderült, hogy a hajón készítik majd a Petőfi Rádió és a Petőfi TV adásait is. Utóbbi egyébként nem újdonság, régóta az A38 az egyik központja a csatornának. Az is kiderült, hogy a projekt

Petőfi, a rocksztár néven fut az MTVA-nál.

Frissítés: Cikkünk korábbi verziójában azt állítottuk, hogy Bognár Attila tulajdonosa a Szigligeti Várudvar Kft-nek. Ezzel szemben a valóság az, hogy 2012-ig cégjegyzésre jogosultként van feltűntetve az Optenben.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!