Az Amazon ultraolcsó új webáruházzal veszi fel a harcot a Temuval és a Sheinnel
2024. november 14. – 15:08
Új online felületet indít az Amazon: a kifejezetten olcsó termékekre specializált Amazon Hault azért hozzák létre, hogy felvegyék a versenyt a mindent letaroló kínai versenytársakkal – írja az AP.
Jeff Bezos webáruházának profitjából is egyre nagyobb részt hasít ki a Shein és a Temu, ezért létrehoznak egy, többnyire 10 dollárnál olcsóbb termékeket kínáló felületet, amely 25 dollár feletti rendelés esetén ingyenes kiszállítást is biztosít. Az Amazon azt tervezi, hogy a termékeket egy Kínában működő raktárból szállítja az amerikai vásárlóknak. Az Amazon szerdai közleménye szerint a Haul megrendelések egy-két héten belül megérkezhetnek.
A Haulon tényleg nagyjából olyan árukat lehet kapni, amelyek a kínai online boltok fő termékei, pl. 3 dolláros hajkeféket és telefontokokat vagy 15 dolláros ujjatlan ruhát.
Az Amazonnak azonban hamarosan gondja támadhat abból, hogy az amerikai állam különféle módokon korlátozhatja a kínai importot. Szeptemberben a Biden-kormányzat bejelentette, hogy keményen fellép a Kínából értékesített olcsó termékekkel szemben, hogy csökkentse az Egyesült Államok Pekingtől való függőségét. A megválasztott elnök, Donald Trump pedig 60 százalékos vámot javasolt a Kínából származó árukra, ami ha bevezetik, nyilván lecsapódik majd az árakban.
Az egymással is háborúzó Shein és főleg a Temu az európai és a magyar e-kereskedelmi piacot is letarolták, részben a Temu az oka annak, hogy egyre több pénzünket külföldi webshopokban költjük el. A GVH nemrég versenyfelügyeleti eljárást indított a Temu ellen, miután a hazai e-kereskedők bepanaszolták a kínai céget. Az EU szeretné rákényszeríteni a cégeket, hogy ne verjék át a fogyasztókat álkedvezményekkel és pszichés nyomásgyakorlással.