33 év után bezárja Opel-szalonját a Schiller, hogy a kínai BYD forgalmazásába kezdjen

2024. február 2. – 10:35

Másolás

Vágólapra másolva

A Schiller Autó három évtized után az Opel helyett a kínai BYD márka kereskedelmére vált át – derül ki a cég közleményéből.

Január közepén derült ki, hogy stratégiai kiskereskedelmi megállapodást kötött a Schiller Autó Család Zrt.-vel a BYD, amivel a kínai autógyártó tovább erősíti a jelenlétét a magyar piacon. A Schiller-csoport a BYD harmadik magyarországi partnere, a kínai vállalat tavaly októberben indította a forgalmazást Magyarországon első két márkakereskedőjével, a Duna Autóval és a Wallis Motorral.

„A Schiller család neve évtizedeken keresztül szinte összeforrt az Opellel, több mint három évtizedes együttműködés után azonban a kínai elektromos autó, a BYD modellek veszik át az újpesti Váci úti szalonban a bemutatóteret” – írja Schiller Autó.

A cég márkaszervizként továbbra is ellátja az Opel gépjárművek javítását, szervizelését, de újonnan értékesített modellekkel innentől önálló autószalonként nem foglalkozik.

A Schiller 1991 óta működött hivatalos Opel viszonteladóként. 2024
februárjától nyílik meg a BYD Schiller. A cég továbbra is értékesít Toyota, Lexus, Skoda és Fiat termékeket, valamint Audi és Volkswagen személyautók, valamint VW
haszongépjárművek szervizelését, karosszéria javítását is végzi.

„A Schiller Autó Család mind technológiai, mind értékesítési értelemben a BYD-ben és az elektromos közlekedésben látja az autószektor egyik lehetséges jövőjét és a gazdasági perspektívát, emiatt az illusztris pesti autószalon a jövőben a kínai márka képviseletében fog tevékenykedni” – áll a közleményben.

A BYD Auto, a BYD 2003-ban alapított autóipari leányvállalata a tisztán elektromos és a plug-in hibrid járművek fejlesztésére összpontosít. A vállalat a világ első autógyártója, amely leállította a fosszilis üzemanyaggal működő járművek gyártását. A BYD a világ legnagyobb elektromosautó-gyártójaként kezdte a 2024-es évet.

A kínai márka az első európai autógyárát Szegeden tervezi felépíteni. Egyelőre nem tudni, hogy pontosan mennyi pénzből épül majd meg az új gyár, ahogy az sem, hogy mennyi állami támogatást adnak hozzá. Annyit árultak el, hogy a magyar gazdaságtörténet egyik legjelentősebb beruházása lesz, amelynek nyomán több ezer új munkahely jön létre – írtuk a kínai cégről szóló összefoglaló anyagunkban. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter miniszter megerősítette, hogy a magyar kormány pénzügyi támogatást ad a BYD gyárához, de annak mértékét még meg kell tárgyalni az Európai Unióval. A miniszter szerint a beruházás hosszú távon fenntartható pályára helyezi a magyar gazdaságot, mivel a következő évek az EU-ban a zöld energiáról szólnak majd.

Azt, hogy a leendő BYD elektromosautó-gyárat el lehessen érni a városi tömegközlekedéssel, a szegedi önkormányzatnak kell megoldania, ennek pedig évente több száz millió forint lehet a költsége. Ez többletkiadásként terheli a várost, de állami támogatásra nem számítanak, mert a kormány évek óta egyre kevesebb térítést ad a helyi közösségi közlekedéshez. Erről ebben a cikkben írtuk bővebben. Az egyik szegedi városrész közvetlen közelében épülő BYD-gyár megzavarhatja a telep békéjét, emiatt vannak, akik már a költözést fontolgatják. A Szegeder helyszíni riportját itt olvashatja.

A BYD egyébként arra számít, hogy a februártól elérhető elektromosautó-vásárlási állami ösztönző program vonzóvá teszi a márkát a magyarországi vállalatok számára, mindhárom jelenlegi BYD modell jogosult ugyanis a 4 millió forintos ösztönzőre.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!