Több mint tízmilliárd forintba kerültek az augusztus 20-i rendezvények

2023. január 13. – 06:38

Másolás

Vágólapra másolva

Bár az augusztus 20-i tűzijátékot egy héttel később, augusztus 27-én tartották meg az időjárási előrejelzések kavalkádja miatt, az ünnepi műsorok még időben lementek Szent István napján – ezeken egyébként 350 forintba került a Borsodi világos sör.

A kapuban álló gazdasági válság miatt korábban többen kérték, hogy 2022-ben Budapesten is maradjon el az augusztus 20-i tűzijáték, ahogy egyébként több magyar városban is történt. Ezt a kormány semmiképpen nem akarta elfogadni, az esemény költségvetését pedig tíz évre titkosították. Az államalapítási ünnepeket lebonyolító operatív törzs vezetője, Kovács Zoltán államtitkár augusztus elején még azt is mondta, mivel már tavasszal megkötötték a szerződéseket, lebonyolították a beszerzéseket, ezért drágább lenne nem megtartani a tűzijátékot, mint megtartani.

Annyi azért kiderült, hogy a tűzijáték beszerzési költsége nettó 1,3 milliárd forint volt.

A 24.hu viszont most talált egy dokumentumot a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) oldalán, ami a 2022-es ünnepségsorozat árait tartalmazza. Eszerint

a rendezvény teljes költsége nettó 10 milliárd 300 millió forint volt.

Részleteiben pedig így nézett ki:

  • A tűzijáték és az ahhoz tartozó, valamint az állami rendezvényekhez kapcsolódó rendezvénybiztosítás 3,2 milliárd forintba került. (A leírás szerint ide tartozik a komplex rendezvényszervezési, technikai és a biztonsági feladatok ellátása, az engedélyeztetési eljárások, a tűzijáték, a fényshow, az épületvetítés, a drónshow technikai megtervezése, a biztonságos lebonyolítás és logisztikájának teljes körű biztosítása.)
  • Az állami díszünnepség 233 millió forintba került. (Benne például a tisztavatás, körmenet, légi parádéhoz kapcsoló engedélyeztetési, rendezvényszervezési, technikai és biztonsági feladatok ellátása).
  • A programsorozathoz kapcsolódó rendezvények engedélyeztetései, a tervezések, a technikai, biztonsági és logisztikai feladatok ellátása 4,5 milliárd forintba kerültek.
  • A médiaköltség (a tévében, sajtóban, online reklámozás, hirdetési felületek stb.) majdnem 2 milliárd forintba került.
  • Az egységes arculati megjelenésre 351 millió forintot költöttek – ide tartozik a leírás szerint például a weboldalfejlesztés, a standok, a dekoráció, a kiegészítők és a poharak.

Az Átlátszó szerint egyébként 2021-ben az ünnepi programok közel 12 milliárd forintba kerültek, így az MTÜ adatai szerint a tavalyi valamivel olcsóbb volt.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!