A Ryanair már a honlapján is hirdeti, hogy hazudott a Magyar Nemzet
2022. június 20. – 13:22
frissítve
A 444 szúrta ki, hogy ha valaki Magyarországról foglalna jegyet a Ryanair honlapján, a következő üzenet fogadja az oldalon:
Az angol nyelvű szöveg magyar fordítása:
Hamis állításokat közölt a Magyar Nemzet – A július 1. után utazó Ryainair-ügyfeleknek kevesebb mint 3 százaléka döntött az út lemondása mellett.
A „bővebben”-re kattintva a részletes (angol nyelvű) nyilatkozatot is elolvashatjuk:
„A Magyar Nemzet állításai hamisak és nyilvánvaló kitalációk. A július 1. utáni utakra jegyet foglaló Ryanair-utasok kevesebb mint 3 százaléka döntött úgy, hogy él az út lemondásának lehetőségével, a jegy teljes árának visszatérítése mellett. Ezeket a helyeket most újra lefoglalhatják a magyar családok. Több mint 97 százalék döntött úgy, hogy kifizeti Nagy miniszter veszteséges légitársaságokra kivetett hamis és idióta »extraprofitadóját«, ami az olyan magyar családok ezreinek fogja megdrágítani a Magyarországról és Magyarországra történő utazást, akik az olcsó repülés lehetőségével élve tudják látogatni a szerte Európában élő és dolgozó barátaikat és családtagjaikat. Nagy miniszternek bocsánatot kellene kérnie azoktól a magyar családoktól, akik az idióta adója miatt magasabb jegyárat fizethetnek.”
A légitársaság múlt héten a Telexnek cáfolta a Magyar Nemzet értesülését, miszerint nagy számban mondtak le jegyeket utasok az extraprofitadó miatt. A cég újra idióta adónak nevezte a magyar kormány intézkedését, és Nagy Márton minisztert bocsánatkérésre szólította föl a magasabb árak miatt. Mostantól ez a nyilatkozatuk a cég honlapján is olvasható.
A Ryanair és a kormány csörtéje már több mint egy hete zajlik. Michael O'Leary, a Ryanair vezérigazgatója Nagy Márton gazdaságfejlesztési minisztert leidiótázta, mire a miniszter azt válaszolta, hogy reméli, az utasok panaszait nem ilyen arroganciával kezeli az ír fapados légitársaság. Nagy azt is mondta, a Ryanair más országokban gond nélkül kifizette a hasonló adókat. A kormányhivatal egy héttel ezelőtt fogyasztóvédelmi vizsgálatot indított a Ryanair árképzése miatt, míg mi egy cikkünkben arra jutottunk, hogy valószínűleg megvolt a joga a cégnek arra, hogy áthárítsa a költségeket.