Ryanair: Hamisak a Magyar Nemzet állításai, 60 helyett csak 3 százalék mondta le a jegyeit az extraprofitadó miatt
2022. június 17. – 18:02
frissítve
A Ryanair légitársaság a Telexnek cáfolta a Magyar Nemzet egyik értesülését, miszerint nagy számban mondtak le jegyeket utasok az extraprofitadó miatt. A cég újra idióta adónak nevezte a magyar kormány intézkedését, és Nagy Márton minisztert bocsánatkérésre szólította föl a magasabb árak miatt.
A Magyar Nemzet azt írta, hogy a Ryanair visszamenőleges árképzésére reagálva a júliusi utazási időpontokra már megvásárolt jegyek 60 százalékát az utasok lemondták, és visszakérik az eredeti árat.
„A Magyar Nemzet ezen állításai hamisak és egyértelműen kitaláltak. A július 1-je utáni utazásra váró Ryanair utasainak kevesebb mint 3%-a élt azzal a lehetőséggel, hogy lemondja járatát, és teljes visszatérítést kap. Ezeket a helyeket most újra eladásra kínálják magyar családoknak” – írta lapunknak a Ryanair szóvivője.
Az extraprofitadót az utasokra áthárító légitársaságtól még azt is kérdeztük, hogy összesen hány jegyet mondtak le náluk a különadó miatt, és hogy mit gondolnak arról, hogy Gulyás Gergely miniszter más légitársaságok használatára biztatott a kormányinfón. Azt is szerettük volna megtudni, hogy mit reagálnak arra, hogy a magyar kormány a fogyasztóvédelmet ajánlotta azon utasok figyelmébe, akikre átterhelték a plusz összeget.
Ezekre nem kaptunk választ, de a Ryanair azt ecsetelgette, hogy miért tartja sarcnak az extraprofitadót.
„A fennmaradó több mint 97% a veszteséges légitársaságokra kivetett Nagy miniszter hamis és idióta ”extraprofitadó„ megfizetését választotta, amely megdrágítja a Magyarországra történő és onnan történő légi utazást több ezer magyar család számára, akik az olcsó repülőjegyektől teszik függővé, hogy meglátogathassák Európa-szerte dolgozó barátaikat és családtagjaikat. Nagy miniszter úrnak most bocsánatot kellene kérnie a magyar családoktól, akik magasabb viteldíjakat fognak fizetni az idióta adóügyi fogása miatt.”
A Ryanair és a kormány csörtéje az elmúlt napokban is zajlott. Michael O'Leary, a Ryanair vezérigazgatója Nagy Márton gazdaságfejlesztési minisztert leidiótázta, mire a miniszter azt válaszolta, hogy reméli, az utasok panaszait nem ilyen arroganciával kezeli az ír fapados légitársaság. Nagy azt is mondta, Ryanair más országokban gond nélkül kifizette a hasonló adókat. A kormányhivatal egy héttel ezelőtt fogyasztóvédelmi vizsgálatot indított a Ryanair árképzése miatt, míg mi egy cikkünkben arra jutottunk, hogy valószínűleg megvolt a joga a cégnek arra, hogy áthárítsa a költségeket.