Közoktatás
Nem a versenyről kellene szólnia az oktatásnak
A 21. századi legfontosabb készségek együttműködés-alapúak, ezért olyan körülmények kellenek, melyek biztosítják a társas tanulás örömét.
„A munka világa is kreatív agyakért kiált”
A 21. század a gyorsan reagáló gerilláké, a kreatívoké. Más kérdés, hogy az oktatás ezt nem nagyon akarja meghallani.
Nagyságrendekkel kevesebb tananyagot kellene megtanítani az iskolában
Sok idő szabadulhat így fel, amit képességfejlesztésre lehet fordítani. Ha valaki nem képes szöveget értelmezni, akkor nemcsak egy új tudományt, hanem szakmát sem tud elsajátítani.
Van-e erőnk távolabbra nézni a közoktatásban?
Jó iskola – Véleménycikk-sorozat a G7 Holnap-ban.
Miért szaladgál ez a piros figura? Egy tanár addig fut az oktatás ügyéért, amíg az erejéből telik
Meglátogattuk Kóczán Gábor pedagógust, aki sajátos módon teszi láthatóvá magát és hívja fel a figyelmet a közoktatás problémáira, mert négygyermekes apaként nem tagadhatja meg a munkát.
Új kérdőívben faggatja a Belügyminisztérium a pedagógusokat a köznevelés kérdéseiről
Azt írják, a tanárokkal együtt szeretnék kitalálni az új rendszert. Egyszer már próbálkoztak, de akkor csak 15% küldte vissza a kérdőívet.
Sztrájkkal, polgári engedetlenséggel készülnek tanárok és a szakszervezetek a tanévkezdésre
A szakszervezetek szerint ha az egészségügyi dolgozók és a rendőrök bérének emeléséhez megtalálták a forrást, akkor az oktatásban dolgozókét is meg lehetne.
Igen, mi az iskolában kísérletezünk a gyerekekkel
Szülőként ő is szorongott, hogy elég jól teljesít-e a gyereke, de úgy látja, az a fontos, hogy egy gyerek képes legyen saját célokat kitűzni maga elé. Videóinterjú Halácsy Péterrel, a Prezi és a...
Ha a tanárok nem kapnak érdemi béremelést, szeptembertől újra sztrájkolhatnak
Ezt az egyik szakszervezeti vezető mondta. Olyan súlyos a tanárhiány, hogy minden ötödik intézményben tanít valaki képesítés nélkül.
Eltűnő tanárok, szétcsúszó esélyek – néhány ábra az oktatás válságáról
Érzékletesen vázolják fel a magyar közoktatás legmeghatározóbb problémáit A közoktatás indikátorrendszere 2021 című, nemrég megjelent kötet szerzői.









