Lázár kiment a minisztériuma előtt tüntetőkhöz, és azt mondta: nem tudja leállítani a Déli Körvasút építkezését
2024. március 4. – 11:36
Tüntetést tartottak hétfőn reggel az Építési és Közlekedési Minisztérium épülete előtt a Déli Körvasút jelenlegi tervek szerinti megépítése és a fakivágások ellen.
A tüntetésen Lázár János építési és közlekedési miniszter is megjelent és annyit ígért, hogy találkozik jövő héten a demonstrálók képviselőjével, de leállítani nem tudja az építkezést, illetve, hogy ültetni is fognak fákat a kivágottak helyett
– írja a 444 az eseményről.
Már januárban ígérte meg a minisztérium, hogy több fát ültetnek majd, mint amennyit kivágnak.
A Déli Körvasút kapacitásbővítési tervei ellen korábban civilek és az újbudai önkormányzat is tiltakozott, mert közel ezer fát vágnának ki és több ezer négyzetméter zöldfelületet túrnának fel miatta a XI. kerületben. A tiltakozások nyomán a beruházás kétszer is elbukta a környezetvédelmi engedélyt, és a bíróság azt is kimondta, hogy nem végezhetők munkálatok a szóban forgó területen.
Ezután a kormány az ukrajnai háborúra hivatkozva katonai célúvá minősítette a Déli Körvasút tervét, amivel elhárult az akadály a beruházás megvalósítása elől. Emiatt került át az ügy a Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Kormányhivatalhoz, ami már a kormány szempontjából kedvező döntést hozott.
A demonstráció szervezői most azt írták eseményük oldalán, hogy a Déli Körvasút jelenlegi, harmadik környezetvédelmi engedélye is per alatt áll.
A lakosság 2019 óta tiltakozik, ezért szeretnék, ha meghallanák őket.
Azt írták, tüntetésük célja az volt, hogy felhívják Lázár János figyelmét egy korábban tett ígéretére, miszerint „a helyi közösség ellenében semmiféle építkezés nem lesz (...) az ország 93 000 négyzetkilométerén”, illetve arra, hogy „még időben állítsák meg a visszafordíthatatlan károkozást, amire a beruházó a következő hetekben készül, és végre szóba álljanak a helyiekkel, valódi társadalmi egyeztetés keretei között”.
Vitézy Dávid – akkor a BFK igazgatója – három évvel ezelőtt azt mondta, a Déli Körvasút lesz ha úgy tetszik, az első valódi budapesti „S-Bahn”-fejlesztés.