Megjelent a pályázat a Déli Körvasút kivitelezésére, a munka 5 évig tarthat.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a Déli Körvasút legnagyobb kivitelezési tenderét. Az Európai Unió hivatalos lapjában pénteken megjelent közbeszerzéssel Vitézy Dávid, a BFK igazgatója szerint az utóbbi száz év legjelentősebb budapesti vasúti fejlesztése kezdődik.
Mint Vitézy a közösségi oldalán írja, a beruházás részeként:
– Kelenföld és Ferencváros állomások között elkezdődhet a harmadik – egyes szakaszokon pedig a negyedik – vágány építése, a meglévő vágányok teljes felújítása mellett.
– A Közvágóhídnál és Újbudán Nádorkert néven új megállóhelyek épülnek.
– A fejlesztés keretében teljes egészében átépülhet a vasúti infrastruktúra, és új, nagy hatásfokú, Magyarországon másutt eddig nem alkalmazott, esztétikus, a felsővezeték-tartó oszlopokkal integrált zajvédő falak létesülhetnek.
A munkák a vasúti forgalom folyamatos fenntartása mellett és a városi közúti forgalom akadályozásának korlátai miatt rengeteg ütemben valósulhatnak csak meg, összesen kiviteli tervezéssel együtt várhatóan 5 évet vesznek majd igénybe, jósolja a BFK igazgatója.
Vitézy szerint a Déli Körvasút fejlesztése az első igazi, nagy hatású, kifejezetten ezzel a céllal elkezdett projekt a vasút városon belüli, elővárosok és város közötti vagy elővárosok közötti használatára, ha úgy tetszik, ez az első valódi budapesti „S-Bahn”-fejlesztés.