Közlekedési minisztérium: A mostani agglomerációs megállapodásnak márciustól vége

2024. január 24. – 12:33

Másolás

Vágólapra másolva

A jelenlegi budapesti agglomerációs közlekedési modellnek március 1-jén, az új tarifarendszer bevezetésével biztosan vége – írta reakciójában az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM).

A minisztérium arra hírre reagált, miszerint egy újabb megállapodás alapján nem lehetetlenül el az agglomerációs közlekedés március 1-je után. Lázár János minisztériuma szerint az ehhez szükséges átmeneti, technikai megállapodás egyoldalú vagy közös megegyezéssel történő felbontása csupán részletkérdés. „A március elsejei modellváltás tényét semmilyen szinten nem befolyásolja” – írták.

Az ÉKM közölte, hogy a mostani megállapodás helyét egy új veheti majd át. Ennek részletiről nem írtak semmit, csak megismételték Lázár János Debrencben tett ajánlatát: ha a budapesti helyi járatokon is lehet Pest-megyebérlettel utazni, akkor a budapesti agglomeráció helyközi járatain is lehet majd Budapest-bérlettel. „Ennek az új modellnek a részleteit háromoldalú – a kormány, a főváros és a közszolgáltatók közötti tárgyalások során kell kialakítani” – tette hozzá az ÉKM. Majd megjegyezték:

„ezek az egyeztetések addig zajlanak, amíg azokat a különféle megtévesztő információkra épülő vagy egyes, technikai részleteket hamis fényben feltüntető kiszivárogtatások el nem lehetetlenítik”.

A minisztérium azt hírt cáfolta, hogy március 1-jén nem szűnik meg automatikusan a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Magyar Államvasutak (MÁV) közötti, agglomerációs közlekedésről szóló megállapodás, csak akkor, ha azt bármelyik fél 30 napos határidővel felmondja azt. A 24.hu megkeresésére a BKK azt írta, hogy január 17-én a BKK, a Volánbusz és a MÁV-HÉV módosította a 2023. december 29-én kötött átmeneti megállapodást, amelyben a legfontosabb változás az, hogy a szerződés a közbeszerzési értékhatár elérését követően is fenntartja a megállapodás hatályát.

Lázár János, építés- és közlekedésügyi miniszter január 9-én ajánlatot tett a fővárosnak a Budapest-bérlet és az agglomerációs megállapodás jövőjével kapcsolatban: Budapest közigazgatási határán belül elfogadják a Budapest-bérletet a MÁV és a Volán járatain, ha cserébe a BKK elfogadja az ország- és vármegyebérletet. Karácsony Gergely főpolgármester erre azt mondta, hogy az irány jó, de a közös szolgáltatások mellé közös bevételelszámolásra is szükség van, és a fővárosnak csak az a megoldás elfogadható, ami egyszerre jelent pluszforrást a fővárosnak és a kormánynak is. Az, hogy ebből valójában mi lesz majd az elszámolás részletein múlhat. Egy biztos: a Budapest-bérlet utód nélküli megszüntetésével rengeteg ember járna rosszul.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!