Az MBH Bank szerint az összes szolgáltatásuk működik, de néhány ügyfélnél lehet fennakadás
2023. október 6. – 16:10
Az MBH Bank online rendszerei működnek, nem tapasztalunk fennakadást, adataink szerint ügyfeleink zavartalanul használják összes digitális felületünket – írta pénteki megkeresésünkre az MBH sajtóosztálya. Azonban elismerték, hogy néhány ezer ügyfél belépésnél még fennakadást tapasztalhat.
A Mészáros Lőrinc érdekeltségébe is tartozó Magyar Bankholding ügyfeleinek kálváriája lassan egy hete kezdődött. A Magyar Bankholdingnál a korábban bejelentett informatikai átállás kedden zárult le, de még szerdán sem volt rendben az MBH Bank online rendszere. A problémák többeknél még csütörtökön is jelentkeztek: őskáosz, kiabáló ügyfelek, tanácstalan ügyintéző – írtuk csütörtökön a még mindig akadozó rendszerről. A bank már ekkor is azt állította, hogy az ügyfelek többségének nincs problémája: „egyes kisebb ügyfélcsoportok tapasztalhatnak kisebb fennakadásokat, ezek elhárításán dolgoznak”.
Azonban pénteken több telefonhívás és email is érkezett szerkesztőségünkhöz, hogy továbbra sem tudják használni a bank rendszerét. Újra megkérdeztük a bankot, akik azt írták, hogy „az MBH Bank online rendszerei működnek, nem tapasztalunk fennakadást, adataink szerint ügyfeleink zavartalanul használják összes digitális felületünket”. Azonban hozzátették, hogy
néhány ezer ügyfél esetében van az online felületeken belépési probléma: „azoknál az ügyfeleknél tapasztalható fennakadás, akik korábbi Budapest Bankos vállalati ügyfelek voltak”.
A bank szerint ezek az ügyfelek az átállás során új belépési kódokat kaptak, illetve új online felületeket, és sokan közülük az elmúlt napokban vagy a régi online felületre, illetve alkalmazásba próbáltak belépni, vagy a régi jelszóval próbáltak belépni, és így a rendszer biztonsági okokból letiltotta a próbálkozásaikat. Azonban hangsúlyozták, hogy ezek az ügyfelek is tudják használni a bankszámlájukat, tudnak utalni és pénzt fogadni.
Leírták, hogy nekik több módon is segítenek: megerősített ügyfélszolgálattal, közvetlen telefonhívással és közvetlen emaillel. „Fontos hangsúlyozni, hogy a gyakori online csalások miatt egyrészt a bank is nagyon óvatosan jár el a banki belépési adatok kiküldésével, másrészt az ügyfelek is bizalmatlanok az ilyen típusú levelekkel, ami lassítja a folyamatot” – tették hozzá.
Van, ahol 800 munkavállaló nem kapta meg a bérét
Olvasóink még pénteken is panaszkodtak, hogy problémáik vannak az MBH Bank rendszereivel. Egyikük arról panaszkodott, hogy a fennakadás miatt egy 800 fős cégnél nem tudnak kimenni a fizetések. Az érintett ügyfél korábban Budapest Bankos volt, így elképzelhető, hogy az MBH által elismert „néhány ezer” ügyfél körébe tartozik. Mások arra panaszkodtak, hogy „a vállalati számlákhoz nem lehet hozzáférni, utalás nem megy se ki, se be”.
Egy olvasónk pedig azt írta, hogy több ügyfelünktől, illetve más banki dolgozóktól is hallotta, hogy egyáltalán nem lehet utalni befelé az MBH bankba. Többen pedig arra panaszkodtak, hogy hiába teszik szóvá a problémát Facebookon és egyéb felületeken, a kommenteket a bank szinte azonnal eltávolítja.
Nemrég derült ki, hogy a fúzió újabb lépéseként csoportos létszámleépítésre készül a Mészáros-féle gigabank, több száz dolgozót küldhetnek el. A leépítést a gazdaságos működéssel és a létszám-racionalizálással indokolták a Telexnek. A jelentős részben a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó MHB Bank Nyrt.-nél dolgozik Mészáros Lőrinc lánya, Dr. Mészáros Beatrix. Dr. Mészáros felel az Euroleasing Zrt. nevű lízingtársaságért is, amely egyedüli tulajdonosa annak a jachtnak, amin Mészáros és Várkonyi Andrea a nyaralásukat töltötték. Az MBH-nak Mészáros Lőrinc felesége, Várkonyi Andrea cége csinálta a reklámkampányát. A pénzintézet az első hat hónapban mutatott villámrajtja mellett a Magyar Nemzeti Bank 87 millió forintos bírságot szabott ki rá, egyebek közt vállalatirányítási, kockázatkezelési, IT-biztonsági, tőkemegfelelési és értékvesztésképzési, illetve adatszolgáltatási hiányosságok miatt.