Rendőrség: 13 büntetőpontja volt az Árpád hídon biciklist gázoló sofőrnek

2023. július 7. – 12:16

Másolás

Vágólapra másolva

Nem előre tervezett, hanem valószínűleg spontán verseny vezetett az Árpád hídi gázoláshoz – közölte a Budapesti Rendőr-főkapitányság pénteki sajtótájékoztatóján. A Mercedes és az őt követő BMW a Teve utcai kereszteződésnél kezdtek el gyorsulni, az ütközéskor a Mercedes legalább 137 kilométeres sebeséggel haladt.

Valamilyen okból – ami a rendőrség szerint nem műszaki hiba volt – az autó elkezdett balra fordulni, ami miatt a sofőr jobbra rántotta a kormányt, ezzel telibe találva a járdán haladó kerékpárost. A fiatal férfinak a helyszínen két végtagja leszakadt, később belehalt sérüléseibe. Az első rendőrjárőrök két perc alatt a helyszínen voltak.

A rendőrség a tanúvallomások alapján a következőképpen rekonstruálta az eseményeket: két BMW-s nagy sebességgel haladt a Róbert Károly körúton, a Teve utcai kereszteződésben a lámpánál megálltak, és itt találkozhattak a Mercedesszel. Amikor zöldet kaptak, mindhárom autó gyorsulni kezdett, a Mercedes jobbról, a kanyarodósávból, az egyik BMW pedig balról, a belső sávból előzte ki a normális sebességgel haladó autókat.

A hídon a Mercedes száguldott elöl, őt követték a BMW-k. A sofőrök szerint nem versenyeztek, a tanúvallomások szerint azonban egyértelműen ez történt. A Mercedes egy ponton ismeretlen okból kicsit balra fordult, amire a sofőr jobbra rántotta a kormányt, átszakítva a szalagkorlátot, és elütve a járdán haladó kerékpárost.

A Mercedes ezután a feje tetejére fordult, és így csúszott legalább hetven métert az útpályán. A mögötte haladó első BMW még ki tudta kerülni, a második BMW viszont nagyon nagy sebességgel beleszaladt. A kocsikon műszaki hibát nem találtak, de a Mercedes menetstabilizátora ki volt kapcsolva.

A Mercedes 33 éves sofőrje eddig kórházban volt, pénteken előállították, és előterjesztették a letartóztatását. A férfi elismerte tettét, a rendőrség adatbázisa szerint ő korábban is többször szabálytalankodott, ami miatt 13 büntetőpontja gyűlt össze. A másik két sofőr felelősségét még vizsgálják.

Péntek éjjel történt

Július elsején, szombaton jelentette be a rendőrség, hogy előző éjjel az Árpád hídon egy Mercedes átszakította a szalagkorlátot, elütött egy kerékpárost, majd összeütközött egy BMW-vel. A 26 éves biciklis állapotát a helyszínen még stabilizálták, de nem sokkal később belehalt a sérüléseibe.

A baleset után egy igazságügyi szakértő a nyomokból arra következtetett, hogy a Mercedes 130-150 kilométer per órás sebességgel haladt a megengedett 70 helyett. Az eset után Karácsony Gergely főpolgármester nyilvánosságra hozta, hogy a Mercedesnek Race-001 volt a rendszáma, szerinte ebből is látszik, hogy nem egy szerencsétlen véletlenről, hanem rendszerszintű problémáról van szó.

Karácsony azt is bejelentette, hogy az eset hatására sebességmérő kamerákat fognak felszerelni Budapest-szerte. Szerinte ez nem az önkormányzat feladata lenne, hanem a kormányé, mégis megteszik ezt. Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter ezt máshogy látja, szerinte a BRFK korábban többször is kereste a fővárost, hogy traffipaxokat telepítsenek, de erre Karácsony Gergely hónapok óta nem válaszolt. A főváros egyik cégével, a Budapest Közút Zrt.-vel folyik az egyeztetés.

A balesetet okozó Mercedes sofőrjéről időközben kiderült, hogy rendszeresen indult gyorsulási versenyeken, ahol magabiztosan vezette az újonnan 50-60 millió forintot érő kocsiját.

Az ilyen balesetek gyakoriságának több oka van, a száguldozók beteg motivációján kívül az is fontos tényező, hogy a rendőrségnek nincsenek megfelelő eszközei a gyorshajtók elkapására és szankcionálására. Nincs elég rendőr, nincs elég traffipax, és a büntetések is nevetségesen alacsonyak – erről ebben a cikkünkben írtunk hosszabban.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!