Egymásra mutogat a főváros és a kormány traffipax ügyben az Árpád hídi halálos baleset óta
2023. július 6. – 09:51
Az Árpád hídon történt halálos gázolás óta ismét célkeresztbe kerültek a gyorshajtók és a gyorsulási versenyek résztvevői. Karácsony Gergely a tragédia után arról posztolt, hogy bár nem az ő dolguk, de ha törik, ha szakad sebességmérő kamerákat fognak felszerelni a hídra, így lépnek fel az eszelős gyorshajtók ellen.
A főpolgármester az Árpád hídon történtekért a kormányt hibáztatja, ezzel szemben Gulyás Gergely a mai kormányinfón azt mondta, ha Karácsony felelőst keres a gyorshajtások miatt, akkor vizsgálja meg a saját felelősségét. Továbbá Gulyás szerint igaz, hogy a BRFK hiába kereste többször a fővárost azért, hogy a traffipaxokat telepítsenek a városba – erről a Magyar Nemzeten is megjelent egy cikk, miszerint a Karácsony hónapok óta nem válaszol Budapesti Rendőr-Főkapitányság (BRFK) levelére, amiben a rendőrség négy darab traffibox kihelyezéséhez kért segítségét. Karácsony helyett a főváros egyik cége jelentkezett egyeztetésre.
Ez a cég történetesen a Budapesti Közút Zrt., akikkel BRFK már februárban elkezdett egyeztetni, miután a Harminckettesek terénél egy autó a villamosmegállóba csapódott, és elütött egy ott várakozó 23 éves nőt, aki a helyszínen meghalt. Akkor a főpolgármester azonnali egyeztetéseket kezdeményezett a budapesti rendőrfőkapitánnyal, hogy közös intézkedési tervet dolgozzanak ki a halálos gázolások visszaszorítására.
A lap azt írja, BRFK szerint „a traffiboxok telepítése tárgyában többször egyeztetett az önkormányzattal, de a vállalt talapzatok kiépítésére a mai napig nem került sor.”
Az említett ügyben telefonon kerestük meg a főpolgármesteri hivatalt sajtóosztályát, akik kérdéseinkre azt válaszolták, hogy a traffiboxok telepítésének ügye folyamatban van, és mivel a hivatalos procedúra az, hogy ezt nem személyesen a főpolgármester, hanem egy ehhez értő cég, a Budapest Közút Zrt. intézi, ezért a BRFK nem Karácsony Gergellyel, hanem a céggel egyeztet.
Levélben kerestük a Budapest Közút Zrt. sajtóosztályát is, amennyiben választ kapunk arra kérdésünkre, hogy miért nem történt meg a BRFK által említett talapzatok kiépítése, cikkünket frissítjük.
Arról, miért fordulnak elő újra és újra olyan súlyos és gyakran halálos autóbalesetek, mint amilyen az Árpád hídon is történt, mit lehetne tenni ezek ellen, és ki lehet a felelős azért, hogy ezeket a lépéseket évek óta nem tette meg senki, ebben a cikkben írtunk részletesen.