Hétfőtől több héten át javítják az M1-es, az M3-as és az M7-es burkolatát
2022. október 6. – 11:50
Október 10-től várhatóan november közepéig lezárások mellett újítják fel az M1-es, az M3-as és az M7-es autópályák különböző szakaszait, írja az MTI a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-re hivatkozva.
A következő hetekben Bicske, Komárom, Kál, Gödöllő, Martonvásár, Balatonvilágos és Fonyód térségében lehet számítani terelésekre, a sávok időszakos lezárására.
Azokon a szakaszokon végeznek felújítási munkálatokat még a tél előtt, amelyek állapota a leginkább indokolja ezt. A tervek szerint 127 ezer négyzetméter, csaknem 18 focipálya nagyságú felületre kerülhet új burkolat, ha kell, több rétegben is.
A felújítás által a téli időszakban is mindenki zökkenőmentesen használhatja majd a gyorsforgalmi utakat, és ezzel elkerülhető lesz az utak állapotának romlása is.
„A cél az, hogy a munkálatok a lehető legkisebb mértékben akadályozzuk a forgalmat, ezért – ahol lehetőség van rá – éjszaka dolgoznak majd a MKIF Zrt. munkatársai” – olvasható a közleményben.
De mi is ez a MKIF Zrt.?
Egy szerda éjszaka megjelent kormányrendelet értelmében mostantól Lázár János gyakorolja „az országos közutak és műtárgyaik létrehozására és működtetésére vonatkozó koncessziós szerződésekkel összefüggésben az államot megillető valamennyi jogot és kötelezettséget”.
Mivel a jogszabály a már megkötött szerződésekre is érvényes, ez azt jelenti, hogy építési és beruházási miniszterként Lázárhoz tartozik mostantól az a 35 éves koncesszió, amellyel szeptember elsejétől 1237 kilométernyi autópálya Mészáros Lőrinchez és más kormányhoz közeli magántőkealapok, illetve alvállalkozóik kezelésében, a Themis konzorciumhoz került. Az a döntés még májusban született, korábban részletesen foglalkoztunk azzal, hogy milyen furcsaságok sora övezi a 35 évre szóló koncessziót, amelyet már az Európai Bizottság is vizsgál.