Tévében, óriásplakátokon és újságokban folytatódik a Szivárványcsaládokért Alapítvány #ugyanaz kampánya

2021. november 22. – 13:18

Tévében, óriásplakátokon és újságokban folytatódik a Szivárványcsaládokért Alapítvány #ugyanaz kampánya
#ugyanaz – a jelszava a Szivárványcsaládokért Alapítvány kampányának, amely üzeni: ami számít, abban nincs különbség – Fotó: Szivárványcsaládokért Alapítvány

Másolás

Vágólapra másolva

A Comedy Central, a Paramount Network és az MTV műsorán annak ellenére lesznek láthatóak a társadalmi célú hirdetések, hogy korábban emiatt az RTL Klub ellen már eljárást indított az NMHH.

Több mint 200 óriásplakáton, havi- és internetes lapokban, valamint a ViacomCBS tévécsatornáin, társadalmi célú hirdetésekben folytatódik a Szivárványcsaládokért Alapítvány #ugyanaz kampánya – közölte a civil szervezet. Az akcióval arra hívják fel a figyelmet, hogy miközben a szivárványcsaládok ugyanúgy szeretik a gyerekeiket, gondoskodnak róluk és aggódnak értük, mint az összes magyar család, addig az állam nem biztosít azonos jogokat nekik.

A Telex is beszámolt arról, hogy a gyermekjogok nemzetközi napjára időzítve újabb országos kampányt indított a Szivárványcsaládokért Alapítvány, amelynek új klipjeiben Kulka János és Kovács Patrícia hangján megszólaló plüssfigurák beszélgetései mutatnak rá: család és család között rengeteg mindenben eltérés lehet, de ami számít, abban nincs különbség.

„Fontosnak tartottuk, hogy mindenhová eljuttassuk a szeretet hangját, és végre olyan plakátokkal találkozzanak az emberek, ami erről szól. A karácsony előtti időszakban a családok életében ez különösen fontos, így a kampányunk egészen december közepéig fog futni”

– jelentette be az alapítvány. Az óriásplakátok megjelenése mellett a kisfilmek televízióban is láthatóak lesznek, miután a ViacomCBS vállalta, hogy hazai kábelcsatornáin, azaz a Comedy Central, a Paramount Network és az MTV műsorán, társadalmi célú hirdetésekben vetíti a spotokat.

Ezenkívül négy országos magazin decemberi számában jelenik majd meg egész oldalas hirdetés: a Joy, Glamour, Forbes, valamint az ELLE lapjain illetve számos nagy online hírportál és magazin oldalain is feltűnik a társadalmi felvilágosítást célzó hirdetési kampány.

Mindez már csak azért is jelentőségteljes, mert emlékezetes, egy évvel ezelőtt az „A család az család” kampányhoz csatlakozó 150 cég között az RTL Magyarország is ott volt, és tavaly decemberben vetíteni kezdték társadalmi célú hirdetésként a kampány filmjét is, ami azután készült, hogy tavaly novemberben a Fidesz–KDNP Alaptörvénybe foglalta, az apa férfi, az anya nő, és amely így több millió emberhez jutott el.

Csakhogy a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság a gyerekek védelmére hivatkozva eljárást indított az RTL ellen – noha ekkor még a pedofilellenesnek nevezett homofóbtörvényről szó sem volt. Az eljárás – úgy tudjuk – jelenleg is folyamatban van.

Az úgynevezett pedofiltörvényben aztán betiltották az olyan társadalmi célú hirdetéseket, amelyekben homoszexualitás „jelenik meg”. A törvény szövege alapján az olyan hirdetés, amely homoszexualitást „jelenít” meg, „nem minősülhet” társadalmi célú reklámnak, ez alapján tehát nem lehet olyan társadalmi célú hirdetést közzétenni, amelyben például a magyar LMBTQ-embereket vagy szivárványcsaládokat érintő joghátrányokra hívják fel a figyelmet. A törvényjavaslat ellen annak idején több civil szervezet együtt tiltakozott, és tüntetés is volt a Kossuth téren.

Mindezek ellenére döntött tehát úgy a Viacom, hogy bevállalja a gyermekjogi kampányfilmek közzétételét, noha a műsorszolgáltató már nem először üzen a magyar törvényhozó hatalomnak, illetve a kormánynak. Két hete az MTVA EMA-díjátadójuk, amit 180 országban közvetítettek élőben, kifejezetten a magyar melegközösség melletti kiállásról szólt, méghozzá a Magyar Turisztikai Ügynökség szervezésében, azaz közpénzen.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!