Kétszer annyit fizet a kerületnek a BKK egy ügyfélszolgálati irodáért, mint a helyi Fidesz a szomszédos, nagyobb párthelyiségért

2021. június 19. – 06:59

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

A BKK a napokban pénzhiány és a költségek miatt bezárta a kerület egyetlen ügyfélszolgálatát, a kerület fideszes polgármestere pedig már engedne a bérleti díjból.

Nehezményezi Horváth Tamás, Rákosmente polgármestere, hogy a BKK bezárta egyetlen, nemrég kialakított, Pesti út 170. szám alatti ügyfélszolgálati irodáját a kerületben, írtuk a napokban.

„Egy majd 90 ezres kerület – Ecser, Maglód, Pécel lakóinak nagy része is ebben a központban veszik a jegyet és/vagy bérletet – nem maradhat BKK ügyfélszolgálat nélkül”

– írta a polgármester a kerület honlapján. A kerületi önkormányzat tulajdonában álló ingatlanban 2019. június 27-én adták át az ügyfélszolgálati irodát, ahol jegy- és bérletpénztárt nyitott a BKK. Az épület felújítása és ügyfélközponttá alakítása majd 80 millió forintba került, de a BKK a napokban bezárta a helyiséget pénzhiány miatt.

A cikk után jelezte lapunknak az egyik ellenzéki (momentumos) képviselő, hogy a fideszes vezetésű kerület a ugyanazon címen, a Pesti út 170. szám alatt egy jóval (28 négyzetméterrel) nagyobb helyiséget ad ki a FIDESZ-Magyar Polgári Szövetségnek, méghozzá közel fele áron (120 ezer Ft/hó), mint amennyit (227 ezer Ft/hó) a BKK-tól kért a kerület a kisebb helyiségért. Mint kiderült, két másik (ellenzéki) párt is jutányosan bérel irodahelyiséget a kerületben.

A Fidesz iroda és a BKK ügyfélszolgálat egymástól pár méterre a Google Streetview-n.
A Fidesz iroda és a BKK ügyfélszolgálat egymástól pár méterre a Google Streetview-n.

A pártok fontosabbak a kerületnek, mint a BKK ügyfélszolgálata, ami ráadásul a kerületnek kiemelten fontos és hiányzó szolgáltatást nyújt? – fordultunk a kérdéssel Horváth Tamás kerületi polgármesterhez.

A polgármester válasza szerint 2019-ben egy ötéves, közös, kétoldalú megállapodást kötöttek a BKK-val és a jogviszony kezdete óta egyetlen esetben sem érkezett díjmódosítási igény a közlekedési vállalat részéről. Horváth Tamás hozzátette: minden előzetes jelzés, megkeresés nélkül március idusán érkezett a levél a BKK-tól, hogy május 31-gyel bezárják a Rákosmente Fő terén található ügyfélszolgálatot.

A polgármester közölte: levélben és telefonon egyeztetett Karácsony Gergely főpolgármesterrel, aki arról biztosította, hogy személyesen is megbeszélik a témát, és „a titkársága időpontot fog egyeztetni a titkárságommal”. Ám Karácsony Gergely titkársága hónapok óta nem biztosított időpontot, közölte Horváth.

Pedig a megbeszélésre olyan javaslatokkal készült, amiben a bérleti díj csökkentése, vagy adott esetben a teljesen bérleti díj elengedése is szerepelt volna, közölte lapunkkal a polgármester.

BKK: Csökkenő forgalom, csökkenő bevétel

Korábban megkerestük a fővárosi önkormányzat sajtóirodáját az ügyben, de végül a BKK válaszolt a kérdéseinkre. Elismételték, hogy a járvány miatt nagymértékben csökkent a BKK személyes értékesítő helyeinek a forgalma, illetve a jegyek és bérletek eladásából származó bevétel.

Hozzátették, hogy a kormányzati elvonások és a járvány okozta bevételkiesések mellett a rákoskeresztúri BKK ügyfélközpont veszteségesen üzemelt, ehhez hozzájárult az is, hogy Rákosmente önkormányzata bérleti díj ellenében adta át az ingatlant a BKK részére.

A BKK szerint azonban a megszűnt személyes értékesítőhelyek közvetlen közelében a BKK-automaták továbbra is a nap 24 órájában elérhetőek, így Rákosmente városközpontban a korábbi ügyfélközponttal szemben a buszmegállóban két automata üzemel. Az Örs vezér tere HÉV végállomáson megszűnt pénztár mellett közvetlenül két automata, míg a metróállomás bejáratánál további hat automata működik.

Arról nincs információ, fizeti-e a bezárt iroda után a bérleti díjat a BKK.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!