Két évet se működött a BKK ügyfélszolgálata Rákosmentén, már be is zárták

2021. június 07. – 13:51

Másolás

Vágólapra másolva

Egy két éve megnyitott és most bezárt XVII. kerületi BKK ügyfélszolgálati irodán zörrent össze a BKK, a főváros és a kerület.

Nehezményezi Horváth Tamás, Rákosmente polgármestere, hogy a BKK bezárta egyetlen, nemrég kialakított, Pesti út 170. szám alatti ügyfélszolgálati irodáját a kerületben.

„Egy majd 90 ezres kerület – Ecser, Maglód, Pécel lakóinak nagy része is ebben a központban veszik a jegyet és/vagy bérletet – nem maradhat BKK ügyfélszolgálat nélkül”

- írja a polgármester a kerület honlapján.

A kerületi önkormányzat tulajdonában álló ingatlanban 2019. június 27-én adták át az ügyfélszolgálati irodát, ahol jegy- és bérletpénztárt nyitott a BKK. Az épület felújítása és ügyfélközponttá alakítása majd 80 millió forintba került.

A BKK idén márciusban jelezte Horváth Tamásnak, hogy a cég (járvány miatt) csökkenő bevételei nem engedik meg az iroda fenntartását és közös megegyezéssel szeretnék felbontani a szerződést. A BKK emellett arra hivatkozott, hogy csökkent az iroda forgalma is tavaly (szintén a járvány miatt), valamint a kerület bérleti díjat fizettet az épületért – ami a többi kerületi önkormányzat esetében nem mondható általánosnak.

A bezárást a polgármester nem tudta elfogadni, próbált egyeztetni Karácsony Gergely főpolgármesterrel. Mint közölte: a járványhelyzet miatt nem is volt egy teljes év arra, hogy pontos képet kapjanak az ügyfélközpont forgalmáról, valamint azt tervezték, hogy csökkentik, vagy adott esetben el is engedik a bérleti díjat. A főpolgármester azonban nem fogadta őt, panaszolta a lezárást követő napon egy tájékoztatón Horváth.

Dunai Mónika Rákosmente országgyűlési képviselője szerint az ügyfélközpontért a rákosmentiek nagyon sokat küzdöttek. Számukra létfontosságú, hogy legyen egy bérletpénztár, ahol meg tudják venni a jegyeiket, bérleteiket sorban állás nélkül.

Megkerestük a fővárosi önkormányzat sajtóirodáját az ügyben, de végül a BKK válaszolt a kérdéseinkre. Elismételték, hogy a járvány miatt nagymértékben csökkent a BKK személyes értékesítő helyeinek a forgalma, illetve a jegyek és bérletek eladásából származó bevétel.

Hozzátették, hogy a kormányzati elvonások és a járvány okozta bevételkiesések mellett a rákoskeresztúri BKK ügyfélközpont veszteségesen üzemelt, ehhez hozzájárult az is, hogy Rákosmente önkormányzata bérleti díj ellenében adta át az ingatlant a BKK részére.

A BKK szerint azonban a megszűnt személyes értékesítőhelyek közvetlen közelében a BKK-automaták továbbra is a nap 24 órájában elérhetőek, így Rákosmente városközpontban a korábbi ügyfélközponttal szemben a buszmegállóban két automata üzemel. Az Örs vezér tere HÉV végállomáson megszűnt pénztár mellett közvetlenül két automata, míg a metróállomás bejáratánál további hat automata működik.

A Telex csak tőled függ. Legyél a rendszeres támogatónk!
Támogatom!