Egy japán logisztikai menedzser szerint az animék miatt félnek az emberek a teherautóktól

2024. július 14. – 18:07

Másolás

Vágólapra másolva

Egészen váratlan okból kötött bele a japán animációs filmekbe és sorozatokba egy Sizuoka prefektúrában dolgozó logisztikai menedzser a héten, aki szerint az animék negatívan befolyásolják az embereket azzal, hogy rendszeresen teherautók ütik el bennük a főszereplőt – írja az IGN.

A logisztikai szakember sirámairól a japán Weekly Logistics News számolt be még a múlt héten, az eredeti cikk alapján pedig az illetőnek tényleg elege van már az animékből, azon belül is az isekai (異世界, magyarul másik világnak lehet fordítani) műfajból. Ennek lényege a nevéhez hűen általában az, hogy a főszereplő egy másik világban reinkarnálódik, miután a valóságban meghal a sorozat legelején.

Méghozzá elég gyakran úgy, hogy elüti egy teherautó, ami annyira bevett húzás, hogy Teherautó-kun egy létező meme, a No Longer Allowed in Another World pedig konkrétan kanonizálta a jelenséget.

A műfaj annak ellenére is rendkívül népszerű, hogy az utóbbi években már tényleg a legértelmetlenebb dolgokat is ellőtték az alkotók (csak annyit mondok, hogy a Reborn as a Vending Machine, I Now Wander the Dungeonben a főszereplő egy automataként reinkarnálódik), a japán menedzser szerint pedig annyira gyakran ütik el ezekben teherautók az embereket, hogy a gyerekek tudatalattijába beépül, hogy rettegniük kell tőlük.

A menedzser azt is kifogásolta, hogy a médiában mindig felfújják az olyan baleseteket, ahol egy teherautó üt el egy embert, ez pedig szerinte az animékkel együtt oda vezet, hogy egy csomó fiatalt a szüleik visszatartanak a logisztikai pályától. Szerinte az lenne az ideális, ha olyan tartalmak is születnének, amelyek javítják a teherautók megítélését, bár az nem derül ki, hogy ezt mondjuk az animékben embereket megmentő teherautókkal képzeli-e el.

Azt egyébként érdemes megjegyezni, hogy Japánban valóban a krízis felé közelít a kamionsofőrök helyzete. Az elöregedő társadalom miatt egyre kevesebben vannak, a japán kormány viszont az idei évben először szigorú szabályokat vezetett be a túlórázásukra, így nem tudnak akármennyit dolgozni. Ez idén az ország teljes logisztikai rendszerét befolyásolhatja, amiről tavaly decemberben a New York Times is részletesen írt.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!