Újra betörne a magyar piacra a Motorola, a kétezres évek legmenőbb telefonjának gyártója

2023. augusztus 28. – 13:13

Másolás

Vágólapra másolva

Alighanem sokan emlékeznek még a kétezres évek egyik legmenőbb telefonjára, a pengevékony alumíniumtestbe rejtett Motorola Razrre, amely annak idején nálunk is őrülten népszerű volt. A Razr az árcsökkentések és újabb verziók után óriási karriert futott be, és nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Motorola a Nokia, a Sony Ericsson és a Blackberry mellett ott volt a butatelefonok korszakának legsikeresebb gyártói között. A kétezres évek végén pedig pont ugyanúgy is bukott el:

az innováció hiánya és az iPhone megjelenése megpecsételte a sorsát, és a Motorola piacvezetőből pár év alatt teljesen földbe állt.

A Motorola a 2010-es évek elején beszállt az okostelefon-bizniszbe, 2014 óta pedig a Lenovo alatt, Moto néven evickélt a piacon. 2019-ben aztán a Samsung által ledominált hajtogatós szegmensben tért vissza a Razr, azóta pedig az Edge- és a G-szériával a hagyományos flagshipekben és a megfizethető telefonokban is sokat erősödött a gyártó. Pénteken pedig kiderült, hogy ezt a hullámot meglovagolva ismét naggyá tennék a márkát a régióban, és kifejezetten Magyarországon is.

Ahogy azt Vladislav Ivanov, a Lenovo regionális képviselője elmondta, amikor a cég megvette a Motorolát, nem volt egyértelmű, hogy mit csináljanak vele, de abban biztosak voltak, hogy a nevét és az amerikai identitását is meg fogják tartani. Mint mondta, a Motorolát nem olvasztották be a Lenovóba, lényegében önálló brandként működik, ez pedig szerinte előnyös is Európában, ahol korábban ez egy nagyon népszerű márkának számított a mobilos piacon. A céljuk jelenleg az, hogy relevánsak legyenek az EMEA (Európa, Közel-Kelet és Afrika) régióban,

illetve kicsit konkrétabban az, hogy három éven belül két számjegyű legyen a piaci részesedésük (ez most 3 százalék), és az Apple-Samsung duó mellett bekerüljenek a top 3-ba, ami elég ambiciózus vállalás.

Ez egy nagy régió, a Motorola pedig egyike azon gyártóknak, amely teljesen kivonult Oroszországból, de Ivanov szerint számos európai országban van már legalább 10 százalékos piaci részesedésük, és azt is kiemelte, hogy most már nincsenek lemaradva a versenytársaiktól, sőt, ők vannak lépéselőnyben, így ez a megfelelő pillanat a terjeszkedésre. Magyarország is így jön be a képletbe, itt ugyanis a környező országokkal ellentétben egyelőre nem vetette meg a lábát a gyártó, de a közeljövőben arra fognak fókuszálni, hogy itt is vissza tudjanak kapaszkodni.

A Motorola telefonjait az elmúlt években is meg lehetett venni nálunk a független piacon, de Piró Péter, a Motorola magyarországi képviselője elmondta, hogy szeptember 1-jével, amikor a Vodafone kínálatába is bekerül a márka, minden szolgáltatónál kapható lesz majd a telefon. Azt is hozzátette, hogy vissza akarják hozni a köztudatba a Motorolát, amiről a mai fiatalok jelentős része már nem is tudja, hogy micsoda, és az elhangzottak alapján ennek sikerében tényleg hisznek is.

Ez persze egyáltalán nem garantált, de az utóbbi években megjelent telefonjai alapján hiba lenne egyből leírni a gyártót, amely az Apple-höz és a Samsunghoz hasonlóan saját, ThinkPadekkel összeboronált ökoszisztémában is gondolkodik a Ready For nevű alkalmazással, amelyet a riválisaikkal ellentétben az olcsóbb szegmensben is elérhetővé akarnak tenni. Mobilos sikersztoriból is volt jó pár az elmúlt tíz évben, a Huawei (meg a Honor) és a Xiaomi is a semmiből lettek piacvezető márkák – utóbbi nálunk a második, kényelmesen előzi az Apple-t.

Mivel a Motorola kiemelt figyelmet fordít a hajtogatós szegmensre, jó pozícióban lehet a Magyarországon messze legnépszerűbb Samsunggal szemben, és még az ilyen telefonokat (egyelőre) nem gyártó Apple-től is szipkázhat el vásárlókat, az iPhone-használók ugyanis leggyakrabban emiatt váltanak Androidra. Piró kérdésünkre azt mondta, nagyon részletes tervük van a visszatérésre, és szerinte reális, hogy három év múlva nálunk is legalább tíz százalékon álljon a Motorola.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!