Magyar beszállítók és frissességfelelős – a Lidl-sikerek nyomában

2023. június 25. – 10:59

Magyar beszállítók és frissességfelelős – a Lidl-sikerek nyomában
Fotó: Lidl Magyarország

Másolás

Vágólapra másolva

Az Év Boltja versenyen szakmai zsűri és a közönség is szavazhat a legjobb kínálat és a leginnovatívabb üzletek és üzletláncok teljesítményére. A Lidl, ahogy a korábbi években is, több fontos kategóriában is győzni tudott. Utánajártunk, minek köszönheti az áruházlánc a sikert, miben egyedi a termékpaletta vagy épp a beszállítók köre.

Mint kiderült, a termelői tanúsítványok és a logisztika is hozzájárult ahhoz, hogy Az Év Zöldség és Gyümölcs Kereskedője címet negyedszerre és Az Év Friss Pékáru Kereskedője címet pedig második alkalommal a Lidl üzletláncnak ítélte a zsűri a Store Insider magazin versenyén.

A diszkontlánc legnagyobb és legmodernebb budaörsi üzlete nyerte el az Év Boltja címet diszkont kategóriában. Az áruházlánc legnagyobb alapterületű, 1736 négyzetméteres üzlet különlegessége, hogy a Lidl legfrissebb boltelrendezési tervét követi, melynek köszönhetően például anélkül tudják újratölteni a polcokat a nap során – akár a legforgalmasabb időszakokban is – hogy a vásárlókat megzavarnák a válogatásban. Ezenkívül a vásárlók a Közönségdíjat is a Lidlnek ítélték oda, ami azt mutatja, hogy elégedettek az áruházlánccal és szívesen vásárolnak a Lidlben.

A magyar beszállítók sikere is

A hazai beszállítók nagy szerepet játszanak abban, hogy mindig friss, kiváló minőségű termékek kerülhessenek a Lidl üzletek polcaira. A Lidl állítása szerint kulcs a termékek kezelése is: a zöldségek és gyümölcsök jelentős része maximum 48 órát tölt a logisztikai láncban, a polcokról a vásárlók kezébe kerülő zöldségek, gyümölcsök 1-2 nappal korábban még a gyümölcsösökben, termőhelyeken voltak.

„Magyar beszállítóink garanciát jelentenek arra, hogy a legkiválóbb hazai zöldségeket és gyümölcsöket kapják meg vásárlóink. Az ország különböző tájegységeiről származó kínálatunk erősítésére, és a regionális beszállítóink támogatása céljából 2022-ben bővítettük a Hazánk Kincsei márka égisze alatt értékesített szezonális zöldség-gyümölcs kínálatunkat. A termékcsaládot olyan hagyományos zöldségekkel és gyümölcsökkel szélesítettük, mint a makói fokhagyma, a szentesi pritaminpaprika és paradicsom, a homokháti burgonya, a méhkeréki kígyóuborka és a karádi sárgabarack” – mondja Tőzsér Judit, a Lidl vállalati kommunikációért felelős vezetője.

A pékáruk titka, hogy teljes mértékben a hazai fogyasztók ízléséhez igazodnak, legyen szó kakaós csigáról, kovászos cipóról, hortobágyi húsos párnáról, vagy épp glutén- és laktózmentes pogácsáról.

Magyar ízlésnek megfelelően sütve – Fotó: Lidl Magyarország
Magyar ízlésnek megfelelően sütve – Fotó: Lidl Magyarország

A hazai termelők és gyártók számára előnyös, hogy a jelenleg 197 üzlettel rendelkező, országos lefedettségű Lidl áruházlánc beszállítóinak mondhatják magukat, mert az hosszútávú, stabil bevételi forrást és folyamatos fejlődési lehetőséget biztosít számukra. A legjobbak részére a nemzetközi piacra lépés lehetőségét is kínálja a Lidl partnerség: a beszállítók csatlakozhatnak a nemzetközi hálózathoz, és megjelenhetnek más országok áruházaiban is.

„A beszállító partnerek között vannak szinte holding-méretű cégek is, akik a magyar élelmiszeripar ékkövei, és vannak köztük kicsi, kézműves kisszériákat előállítani képes partnerek is. A termékek beszerzési értékét tekintve egyébként a legnagyobb magyar beszállítói jelenlét a tejeknél és tejtermékeknél, a friss húsoknál, a pékáruknál, az olajok és margarinok esetében, az alkoholmentes italoknál, valamint a borok esetében figyelhető meg – tudtuk meg Tőzsér Judittól.

Az üzletlánc tíz éve, 2013-ban indította el a „Lidl a magyar beszállítókért” programot, melynek célja, hogy több és jobb minőségű magyar terméket kínáljanak a vásárlóknak, valamint növelni tudják a hazai partnerek és beszállítók számát. A programban résztvevő hazai vállalkozások megbecsülése és versenyképességük növelése miatt évről-évre növekszik a magyar beszállítók száma, az induláshoz képest mintegy 75 százalékkal több magyarországi partnerrel dolgoznak együtt rendszeresen.

A beszállítók fejlődésének érdekében hozta létre az áruházlánc 2016-ban a Lidl Akadémia eseménysorozatot, majd 2020-ban a Lidl Akadémia Plusz többlépcsős, több csatornán futó, komplex edukációs programot. Ezeknek köszönhetően megismerik a saját termékükre jellemző piaci trendeket, a jogszabályi hátteret, tudásra és kapcsolatrendszerre tehetnek szert, valamint növelhetik saját és termékeik értékét.

Rendszeres minőségbiztosítás és kevesebb vegyszer

A Lidl termékei biztonsága érdekében olyan minőség-ellenőrzési rendszert alkalmaz a gyártók és beszállítókkal való együttműködése során, amely sok esetben szigorúbb, mint az EU által előírt rendelet.

„A zöldség és gyümölcs esetében kizárólag olyan termelőkkel működünk együtt, akik rendelkeznek GLOBAL G.A.P. tanúsítvánnyal, és akik teljes mértékben megfelelnek a magas minőségi követelményeinknek. Szoros beszállítói együttműködéseken keresztül segítjük partnereinket a megfelelésben és a folyamatos fejlődésben” – teszi hozzá Tőzsér Judit.

Nemrég még a földeken voltak – Fotó: Lidl Magyarország
Nemrég még a földeken voltak – Fotó: Lidl Magyarország

Fontos mérföldkő a rendszeres minőség-ellenőrzés a már beérkezett áruk esetében is: a termékek állapotát a központi raktárakban naponta kétszer, hetente egyszer pedig az összes raktárban mindenre kiterjedő ellenőrzést végeznek, például cukorfokmérővel és nyomásmérő berendezésekkel. Az áruházakba szállítás előtt közvetlenül leellenőriznek mindent, majd az üzletekben egy kijelölt frissességfelelős naponta többször ellenőrzi a zöldségeket és gyümölcsöket a vállalat Zöldség-Gyümölcs Minőségi Kézikönyv alapján, hogy csak a kiváló minőségű termékek kapjanak helyet a polcokon. Ezenkívül élelmiszer-vizsgáló laboratóriumban műszeres méréseket és mikrobiológiai teszteket is végeznek az érzékeny zöldségek, gyümölcsök esetében.

A fogyasztók biztonságát szolgálja az is, hogy az áruházlánc az uniós és hazai előírásnál is szigorúbb követelményeket támaszt a zöldségekben és gyümölcsökben előforduló vegyszer-maradványokkal szemben. Az polcokra kerülő zöldségek és gyümölcsök esetében a peszticid maradvány mértéke a legmagasabb jogszabályi határérték maximum egyharmada lehet, és legfeljebb öt hatóanyagra korlátozódhat.

A cikk megjelenését a Lidl Magyarország támogatta

Kedvenceink
Kövess minket Facebookon is!