A Mercedes 19-re lapot húz a változatlan F1-kocsijával
2023. február 15. – 10:38
Valószínűleg a Mercedes 2023-as F1-bemutatóját várták a legtöbben, hogy kiderüljön, milyen megoldást talált a német csapat a tavalyi szenvedéseire, amik a W13 teljesen egyedi felépítésére vezethetők vissza. A Mercedes mérnökei a többi csapatéhoz képest egészen radikális válasszal álltak elő a 2022-es új szabályrendszerre, és lényegében leradírozták az autóról az oldaldobozt egy forradalmi hűtőrendszer segítségével. Csakhogy nem számoltak azzal, hogy ez alapvetően befolyásolja az autó körül áramló levegőt, így őket mindenki másnál jobban érintett az úgynevezett delfinezés problémája.
Nos, a Mercedes február 15-i bemutatóján (illetve a Twittert és Redditet pörgető fanatikusok számára már picivel a bemutató előtt is) egyből kiderült, hogy a csapat 19-re lapot húz, és megtartja az extrém módon kicsi oldaldoboz koncepcióját. Ez egyértelműen arra utal, hogy a 2022-es szezon végén, illetve a télen sikerült megoldaniuk a delfinezés problémáját, amiben a 2023-as szabálymódosítás is segítségükre volt. Megújult a motor borítása és a légbeömlőket is átszabták kicsit. A képek alapján mind az minimál oldaldoboz, mind pedig a motor borítása kicsit szélesebb lett, de előbbi még mindig kategóriákkal kisebb, mint bármelyik másik csapatnál.
Az pedig a súlycsökkentésre adott válasz, hogy a Mercedes visszatért a korábban, a 2020-as és 2021-es szezonban használt fekete festésre. „Tavaly túlsúlyosak voltunk. Idén megpróbáltuk kitalálni, hogy hol tudunk minden egyes grammot kipréselni magunkból. Így most a történelem megismétli önmagát. Látni fogják, hogy az autón van néhány nyers szénszálas rész, valamint néhány matt feketére festett rész is” – mondta el a csapatfőnök Toto Wolff. A fekete festésen felül újdonság, hogy idén markánsabb megkülönböztető jelek lesznek Lewis Hamilton és George Russell autói között, előbbién sárga, utóbbién neonzöld lesz többek között a rajtszám.
Egyébként ahogy tavaly is, a bemutató közben a közösségi médiában kiadott képek nem tökéletesen ugyanazt mutatták, mint a bemutatón fizikai formában megjelenő autó, látszik tehát, hogy természetes módon folyamatosan zajlik a fejlesztőmunka a tavalyi bronzérmes csapatnál.
Az F1-bemutatók sora csütörtökön az Alpine leleplezésével zárul, február 23-25 között pedig jön az idei egyetlen szezon előtti teszt Bahreinben.