A fekete az F1 új slágere: az Alfa Romeo végre bemutatott valamit

2023. február 7. – 10:25

Másolás

Vágólapra másolva

Kedd reggel az Alfa Romeo megtörte az idei F1-bemutatók mintáját, és miután korábban sem a szintén a feketére színeket behozó Haas, sem a Red Bull, sem pedig a Williams nem fedett fel semmi érdemit, a svájci istálló digitális terveken és élőben is bemutatta a 2023-as újításait leleplező autóját, a C43-at.

Mit kaptunk?

Végre egy rendes bemutatót, az Alfa Romeo ugyanis teljes valójában felfedte a C43 kódjelű idei versenyautóját. A csapat megadta a módját egyébként a bemutatónak, egy komplett stúdióműsort rittyentettek az esemény köré, aminek volt is értelme, hiszen nem csak pár pixelnyi vagy szponzornyi változást fedtek fel a festésen, amit a tavalyi, vagy adott esetben egy soha nem létező autóra húztak rá.

Mi az új az autón?

Mivel ez valóban az az autó, amivel megkezdi majd a 2023-as tesztszezont az Alfa Romeo, van is miről beszélni. Fontos újítás, hogy bordázott lett a padlólemez oldalsó széle, agresszív szellőzőnyílásokat, kopoltyúkat kapott a motorház oldalborítása. Rövidült az orr is, amin így túllóg az első szárny, az autó hátulján pedig sokkal nagyobb nyílás látható a jobb hűtés reményében.

A színváltozás is szembetűnő, a bordó mellett a fehér helyett immár a fekete a másodlagos szín az autón, ami sokkal markánsabbá teszi a megjelenését. Ezt némileg lehetett már sejteni előre, legalábbis korábban kiszivárgott a pilóták fekete alapon egy kisebb bordó csíkkal díszített overallja, és az autón is ezt látjuk viszont a fekete szín előtérbe kerülésével.

Mit mond a csapat?

Jan Monchaux technikai igazgató elmondta, hogy a csapata által tervezett C43 az előd C42 evolúciója, de a 2023-ra vonatkozó szabályozási változások azt jelentik, hogy „számos frissítés és teljesen új alkatrész” van rajta, míg az autó fejlesztési útvonala „meredek fejlődési görbét” ígér. Monchaux kifejtette: „Nagyon büszke vagyok arra, amit az elmúlt hónapokban elértünk, mert egy új autó létrehozása mindig hatalmas erőfeszítést jelent a csapat részéről. Ez az autó a tavalyi év továbbfejlesztése, amely tükrözi az új szabályokat, és jelentős változtatásokat vezet be azokon a területeken, ahol javításra volt szükségünk.”

Mi az új az Alfa Romeónál 2023-ra?

A pilótafelállás változatlan, tehát továbbra is Valtteri Bottas és Csou Kuan-jü vezetik a két autót, a csapatirányításban viszont több mint öt év után jött változás. Az eddigi csapatfőnök Frédéric Vasseur ugyanis a Ferrarihoz igazolt, hogy az F1 legismertebb márkáját próbálja meg visszaterelni a siker útjára.

Vasseur helyett nem csapatfőnököt, hanem csapatképviselőt neveztek ki Alessandro Alunni Bravi személyében – ő tavaly óta a Sauber-csoport igazgatója már, korábban pedig több, F1-en kívüli istálló csapatfőnöke és igazgatója volt már. Szintén említhető változás, hogy a McLaren korábbi csapatfőnöke, Andreas Seidl is már az Alfa Romeo fölött álló Saubert erősíti a Sauber Motorsport elnök-vezérigazgatójaként. Fő feladata a csapat felkészítése az Audi 2026-os érkezésére, miután a német autógyártó korábban bevásárolta magát az istállóba.

Mi jön most?

  • február 11. – AlphaTauri
  • február 13. – Aston Martin
  • február 13. – McLaren
  • február 14. – Ferrari
  • február 15. – Mercedes
  • február 15. – Alpine
Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!