Lehangolósági versenyt rendeznek az F1-csapatok a 2023-as bemutatókkal
2023. február 6. – 15:15
Február 6-án a Williams is bemutatta 2023-as F1-kocsijának festését, egy maréknyi marketingbejelentés kíséretében.
Mit kaptunk?
Csak egy festést, az autó, amire felhúzták az új mintát, teljesen egyértelműen az, amivel a Williams befejezte a 2022-es szezont. A nagy szezonindító esemény inkább szólt a szponzoroknak, mint a télen végzett mérnöki munka bemutatásának: elsősorban a Gulf olajipari vállalat érkezése nagy szám a Williamsnél – a cég legutóbb még a McLarennel dolgozott együtt az F1-ben, a 2021-es Monacói Nagydíjon speciális retro festést is kaptak az alapesetben narancssárga autók.
A Williams – információk szempontjából – visszafogott csapatbemutatója folytatta a Haas és a Red Bull által megkezdett sort idén. A Haas csak számítógépes látványterveket közölt az új festésről egy, a fejlesztések szempontjából értékelhetetlen autón, míg a Red Bull még a festésén is alig változtatott, hát még a „bemutatott” autón. Nálunk inkább az volt a nagy dobás, hogy bejelentették, 2026-tól csatlakozik hozzájuk a Ford.
Mi az új az autón?
A Williams idei autójára, vagyis a valódi FW45-ösre várni kell, ez majd egy hét múlva, február 13-án mutatkozhat majd be élőben, amikor kigurul a silverstone-i versenypályára egy átmozgató reklámfilmezés idejére.
A képeken kívül nem sok mindenre lehet támaszkodni, ám a The Race arról ír, a csapat ígérete szerint alaposan átdolgozták az oldalsó légbeömlők környékét, illetve az első felfüggesztést is.
Mi az új a Williamsnél 2023-ra?
Pilótát és csapatfőnököt is cseréltek az új szezonra. Alex Albon ugyan maradt az egyik versenyautó ülésében, mellette viszont már az amerikai Logan Sargeantnek kell majd bizonyítania idén. A Forma–2-ből érkező 22 éves pilótának nem lesz könnyű dolga: nincs F1-rutinja, ráadásul az előző csapatvezetés kiválasztottja, tehát adott esetben sokkal nagyobb nyomás mellett kell teljesíteni, hogy meggyőzze az új csapatvezetést.
A Williamset 2020-ban megvásárló befektetői csoport, a Dorilton Capital ugyanis megunta, hogy Jost Capito vezetésével nem tud ellépni a mezőny legvégéről a szebb múltat megélt csapat, a helyére pedig igazi nagyágyút igazoltak: idén már a Mercedesszel (és korábban a Brawn GP-vel) vezető stratégaként kilenc világbajnoki címet szerző James Vowles irányítja az istállót. Vowlestől nem várható, hogy azonnal kirángassa a mélypontról a Williamset, a munkája eredménye legkorábban 2024-ben jelentkezhet.
A csapattól távozó pilóta, Nicholas Latifi komoly szponzorpénzeket vitt magával, de a Williams szerint ez nem érinti érzékenyen őket, stabil az anyagi helyzetük idénre.
Mi jön most?
- február 7. – Alfa Romeo
- február 11. – AlphaTauri
- február 13. – Aston Martin
- február 13. – McLaren
- február 14. – Ferrari
- február 15. – Mercedes
- február 15. – Alpine