Építsd úgy a céged, hogy ne te dolgozz mindenki helyett! (x)

2024. szeptember 7. – 10:55

Építsd úgy a céged, hogy ne te dolgozz mindenki helyett! (x)
Fotó: Freepik

Másolás

Vágólapra másolva

Háromból két cégvezetőnek nincs jövőképe, azaz nem lebeg a szeme előtt egy olyan cél, ami segíti a döntéshozatalt és a növekedést. A cégépítés legnagyobb ellensége, ha a vezető nem tud kikerülni az operatív darálóból. A MiniCRM-mel olyan rendezett munkahely és automatizált folyamatok érhetők el, ami nemcsak a munkavállalók, hanem a cégvezetők életét is megkönnyítik.

12 évvel ezelőtt két fiatalember didergett egy decemberi estén a Lechner Ödön sétányon egy irodaház előtt. Több órája voltak már ott, egymás szavába vágva próbálták meg kitalálni, mit kezdjenek magukkal és a cégükkel. Már akkor is prosperáló céget vezettek, döntés előtt álltak, hogy végülis mit szeretnének, hol látják magukat 5-10-20 év múlva. Mindketten kimondták, cégvezetőként nem szeretnének első számú rabszolgák lenni, napi 10-12 órában operatív ügyeket intézni, tűzoltással és munkaszervezéssel foglalkozni.

„Jó életet akartunk élni, azt akartuk, nélkülünk is működjön a cég. Megegyeztünk, hogy ez lesz a jövőképünk” – emlékszik vissza a kezdetekre Egerszegi Krisztián, a MiniCRM alapító-tulajdonosa.

A jövőkép nem hagyja, hogy letérj az útról

Meglepő, de nem minden vállalat és vállalkozás rendelkezik vízióval, jövőképpel, pedig a sikeres cégépítés nem elsősorban az üzleti terven és stratégián múlik. Sokkal inkább azon a jövőképen, ami kifejezi, mi a küldetésünk, milyen értékek mentén tesszük a dolgunkat. Mert a legnehezebb napokon is az segít át, ha tudjuk, hogy mi a végső célunk. Persze a végső cél mindenkinek mást jelent: van, akinek egy családi birodalom felépítését, van, akinek az, hogy tudja finanszírozni az áhított életmódját, és van, aki nyomot akar hagyni a világban.

„Mi a jövőképünket azon az estén addig vittük el a megvalósítás szakaszába, hogy kiszámoltuk, egy új CEO mellett 6-8 fős menedzsment és évi 1 milliárdos árbevétel kell ahhoz, hogy ki tudjunk szállni a cégvezetésből. Akkor tartottunk 54 milliós árbevételnél” – magyarázza Egerszegi, hogyan tudtak a jövőkép mellé mérőszámot tenni.

Fotó: MiniCRM
Fotó: MiniCRM

Hangsúlyozza, sosem az egymilliárdos árbevétel volt a cél, hanem az, hogy egy olyan menedzsmentje legyen, amivel a jövőképet elérik. Több évig tartó építkezés után végül sikerült átadni a cégvezetői feladatokat, az egymilliárdból pedig többmilliárd lett.

A magyar fejlesztésű CRM-rendszer tulajdonosa szerint csak rendszerben lehet úgy céget építeni, hogy ne egyetlen ember, vagy egy kulcsfontosságú csapat határozza meg a működést. A másik fontos tényező a folyamatok tervezése: nem szabad ad-hoc belecsapni valamibe, csak tudatos megtervezéssel.

Ha rendszered van, nem kell tüzet oltanod naponta

Úgy tűnik viszont, hogy a magyar kis- és középvállalkozók egyelőre nem ennyire tudatosak. Három magyar kkv-vezetőből csak kettő fogalmazott meg az általa irányított vállalkozás számára jövőképet – mutatott rá a MiniCRM megbízásából készített Kkv Tükör kutatás. A felmérés szerint az üzleti döntéshozók az általuk meghatározott jövőképet leginkább automatizációval (80%), piacbővítéséssel (68%), és szervezetfejlesztéssel (55%) érnék el. Ám azok a kkv-vezetők, akik egyelőre még nem gondolkodtak jövőképben, azok is éppen ezekben látják a cégépítés lehőségét.

„Ezért is mondjuk azt, hogy a MiniCRM nem egy szoftver, hanem a cégépítés eszköze, ugyanis az ahhoz szükséges eszközöket mind magában foglalja” – magyarázza Egerszegi.

Kép: Freepik
Kép: Freepik

A MiniCRM-mel ugyanis automatizálni lehet az ismétlődő folyamatokat. Nem kell telefonálgatni például a kollégák és az ügyfelek után, nem kell legépelni a meeting-memót, mivel a mesterséges intelligencia ezt megteszi a kolléga helyett.

A rendszer többek között automatikusan jelzi a vezetőnek, ha például egy értékesítési folyamat elakadt, automatikusan olyan riportok is generálhatóak, ami megmutatja a csapatok hatékonyságát, vagy hogy mit gondolnak az ügyfelek.

A MiniCRM ügyfélkapcsolat-kezelő abban lesz partnere a cégeknek, hogy olyan funkciókat ad a munkavállalók és a cégvezetők kezébe, amivel idő takarítható meg, hatékonyabb folyamatok és fókuszáltabb mukavégzés érhető el. A cégvezető így a napi daráló helyett a cégépítéssel és a jövőkép szem előtt tartásával tud foglalkozni, ami végső soron árbevételnövekedést eredményez.

Ez a cikk egy fizetett promóció, megrendelője a MiniCRM.

Kedvenceink
Kövess minket Facebookon is!