2024 finoman szólva nem volt a Volkswagen éve. Az egyik legnagyobb német autógyártónak annyira rosszul ment, hogy már a gyárak bezárása is felmerült, ami után sztrájkhullámmal kellett szembenéznie. De valójában az egész európai autógyártásnak rosszul megy a szekér, bezuhant az új autók iránti kereslet, a zöld átállás nem halad a megfelelő ütemben, a japán és kínai gyártók pedig egész szegmenseket foglalnak el az európai autópiacon.
A Téma legújabb adásában Dr. Hanula Barnával, a Széchenyi Egyetem Járműhajtás Technológia Tanszékének docensével és Zách Dániellel, a Telex újságírójával beszéljük át, miért került bajba a Volkswagen, és miért áll rosszul az egész európai autógyártás a globális versenyben. Az adásban szóba kerül többek között, hogy
- Hogyan vezetett a Volkswagen vezetőinek autoriter stílusa a mostani válsághoz?
- Miért nem olyan jók a hagyományos európai autógyártók az elektromos autók gyártásában?
- Hogyan vezetett a rossz európai szabályozás a VW dízelbotrányához, és a botrány hogyan hat vissza az európai szabályokra?
- Miért tűnnek el az európai cégek kínálatából a kicsi és olcsó „népautók”?
- És miért nem szexi már a VW Kínában?
De a legfontosabb állításokat szöveges formában kiemeltük.
A teljes beszélgetés a YouTube és a saját lejátszónk mellett a Telex Podcast Spotify- és Apple Podcast-csatornáin is elérhető, iratkozzatok fel!
Adód 1%-t idén már a Telexnek is felajánlhatod!
Telex a Szabad Sajtóért Alapítvány – adószám: 19347215142
Tovább a felajánláshoz! link: https://eszja.nav.gov.hu/