Már 13-ra emelkedett a halottak száma Újvidéken, ahol leomlott a vasútállomás egy része, az áldozatok között van egy hatéves gyerek is

2024. november 1. – 14:48

frissítve

Már 13-ra emelkedett a halottak száma Újvidéken, ahol leomlott a vasútállomás egy része, az áldozatok között van egy hatéves gyerek is
Leomlott az újvidéki vasútállomás kültéri beton teteje 2024. november 1-jén – Fotó: Nenad Mihajlovic / AFP

Másolás

Vágólapra másolva

Leomlott az újvidéki vasútállomás tetőszerkezete Szerbiában pénteken 11:50 körül, többen meghaltak, a város polgármestere szerint legalább harmincan megsérültek – írja a szerb Nova és az N1 Info hírportál. A környék összes mentőegysége és a tűzoltók folyamatosan dolgoznak a helyszínen, a leomlott épületből alól mentették az embereket, emellett munkagépek is érkeztek, hogy eltávolítsák a romokat. A műveleteket sötétedés után is folytatják. Az újvidéki főügyészség több hatósággal együttműködve megkezdte a vizsgálatot.

Ivica Dačić szerb belügyminiszter azt közölte, hogy már tizenháromra emelkedett a balesetben meghaltak száma.

Három embert kórházban ápolnak, mindhármuk állapota nagyon súlyos, egyikük lábát amputálták. A halálos áldozatok között van egy hatéves gyermek is.

Egy szemtanú szerint hirtelen minden összedőlt, félelmetes látvány volt, mintha robbanás történt volna. A belügyminiszter szerint rendkívül nehéz a mentőakció, ezért biztosan eltart még néhány órán keresztül, erről folyamatos tájékoztatást ígért. A mentésben több városból közel 80 mentő vesz részt. Rengeteg újvidéki jelentkezett véradásra, délig 145 ember, azóta már 300-nál is több lakos adott vért. A kórházak folyosóin állnak sorban az önkéntesek, a szolgálaton kívüli egészségügyiek pedig munkára jelentkeztek.

A Tanjug szerb hírügynökség azt írta, legalább ketten még biztosan a romok alatt rekedtek. A belügyminiszter szerint velük tudták venni a kapcsolatot – egyikük egy nő, másikuk egy 20 év körüli lány, vele folyamatosan tudnak kommunikálni.

Az omlás után öt órával a lányt, nem sokkal délután öt óra előtt pedig a másik romok között rekedt személyt is kimentették, majd kórházba szállították őket.

Újvidék polgármestere, Milan Đurić azonnal a pályaudvarra sietett, amint megkapta a hírt a tetőszerkezet leomlásáról. „Nagyon sajnálom, hogy ez a tragédia Újvidéken történt. Miután a hatóságok befejezték a nyomozást, tájékoztatjuk a lakosságot a további lépésekről. A város folyamatosan kapcsolatban áll az illetékes hatóságokkal, és minden szükséges lépést megtesz. Jelen pillanatban minden figyelmünk arra irányul, hogy segítséget nyújtsunk a balesetben érintetteknek” – olvasható a városháza közleményében.

Miloš Vučević szerb miniszterelnök azt mondta, hogy ez Újvidék egyik legnehezebb napja, amit a háború után átélt. Szörnyű tragédiának nevezte a történteket, és részvétét fejezte ki a hozzátartozóknak. Szombatra gyásznapot hirdettek, illetve több mára és hétvégére tervezett rendezvény elmaradt az Újvidéken történt baleset miatt.

Szijjártó Péter magyar külügyminiszter délután öt óra előtt posztolt arról, hogy a magyar emberek együttérzéséről táviratban biztosította Marko Đurićot, Szerbia külügyminiszterét, illetve telefonon beszélt Pásztor Bálinttal, a Vajdasági Magyarok Szövetségének elnökével, együttérzéséről biztosítva azokat, akik elveszítették szeretteiket, egyúttal mielőbbi gyógyulást kívánt a sérülteknek.

Slaven Tica, a szerbiai Közlekedési Intézet főigazgatója a Tanjugnak azt mondta, hogy az állomás épületének felújításakor minden szabályt betartottak. A most leomlott előtető nem szerepelt a tervdokumentációban, így az nem volt a rekonstrukció része. A rendelkezésre álló információk és a helyszínen készült fotók alapján látható, hogy az egész építmény megadta magát, de ennek okát egyelőre nem lehet megállapítani.

Újvidék Szerbia második legnépesebb városa, a Vajdaság tartományi székhelye, elővárosokkal együtt körülbelül 380 ezren élnek itt. A magyar határtól egyórányi autóútra van. Az újvidéki állomás a Budapest–Belgrád-vasútvonal része, az MTI szerint nem a felújított épületrész omlott le, hanem az állomás régi, 1965 óta nem felújított részének tetőszerkezete. A kínaiak európai terjeszkedési tervébe illeszkedő vasútfejlesztésről ebben a cikkben írtunk részletesen.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!