Berágott a Wizz Airre a brit légiközlekedési hatóság, több millió fontot fizethetnek
2023. július 28. – 07:13
Több millió font kifizetésére tesz intézkedéseket a brit Polgári Légiközlekedési Hatóság, miután utasok panaszai alapján a Wizz Air nem fizette ki a főként járattörlések miatt járó kártérítési, pénz-visszaigénylési összegeket a pórul járt utasoknak – írja a Guardian. Ezért a hatóság végrehajtási eljárást indít a Wizz Airrel szemben.
Paul Smith, a hatóság ideiglenesen kinevezett vezérigazgatója azt mondta, hogy hónapok óta kapcsolatban vannak a Wizz Airrel, melynek azt mondták: ahogyan az elmúlt évben az utasokkal bántak, „elfogadhatatlan”. Smith szerint a légitársaságoknak „teljesíteniük kell az utasokkal szembeni kötelezettségeiket, ha törölnek egy járatot, vagy késés áll elő”, és a szabályozó hatóság „habozás nélkül közbelép, ha úgy gondoljuk, hogy a légitársaságok nem teszik ezt következetesen”.
Smith azt is mondta, hogy az utasoknak joguk van elvárni, hogy panaszaikat gyorsan és hatékonyan oldják meg, és a légitársaságok tisztességesen, az előírásoknak megfelelően kezeljék őket. „Továbbra is szorosan figyelni fogjuk a helyzetet annak ellenőrzésére, hogy az utasok megkapják-e, amivel tartoznak, és hogy a Wizz Air irányelvei javultak-e, hogy a fogyasztók jobb élményben részesüljenek, ha valami rosszul sül el.”
A légitársaság kapcsolatba lépett a szabályozó hatósággal, és ígéretet tesz arra, hogy változtatásokat vezet be irányelveiben, eljárásaiban és az utasokkal való kommunikációjában. Beleegyezett abba, hogy felülvizsgálja a kapott követeléseket a repülések pótlólagos költségeivel, valamint a szállodai költségekkel kapcsolatban.
„Ez biztosítja, hogy azok az utasok, akik korábban követelést nyújtottak be a Wizz Airnek, de követeléseiket tévesen utasították el, megkapják a törvényesen járó pénzt” – mondta a hatóság.
A szabályozó intézkedése kiterjed a 2022. március 18-án vagy azután az Egyesült Királyság repülőtereiről induló vagy oda érkező járatokkal kapcsolatos követelésekre, és az ezen időszak alatti eseteket automatikusan felülvizsgálják. Az utasok az érintett időszakon kívül is kérhetik az igények újbóli megnyitását, amennyiben a járattal hat éven belül volt probléma.
2022-ben a szabályozó hatóság hasonló lépéseket tett a Ryanair ellen azért, hogy a fapados légitársaság fizessen kártérítést több ezer késés miatt.
A Wizz Airt, amelyet az év elején a What? az Egyesült Királyság legrosszabb légitársaságának választott, gyakran kritizálják ügyfélszolgálata miatt.
A múlt év végén a brit hatóság közölte, hogy „jelentős aggályai vannak” a Wizz Air „elfogadhatatlan” viselkedése miatt, mivel utasai sokkal nagyobb valószínűséggel tesznek komoly panaszokat, mint más légitársaságokéi. A szabályozó hatóság azt is megállapította, hogy a légitársaság késleltette az utasoknak való tartozás kifizetését.
Épp a napokban írtunk arról, hogy Abu-Dzabiban rekedt egy Wizz Air-gép az utasaival, miután szenzorhiba miatt nem tudott felszállni. Mivel a repülőgép javítása hosszú ideig tartott, az utasok a repülőtéren rekedtek, ahol több mint harminc órát voltak kénytelenek eltölteni.