A hétvégi káosz után sem oldódtak meg az adatszinkronizálási problémák

2021. március 10. – 12:00

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Hiába szerepel most már a tajszám is az oltásra behívó SMS-ekben, a Telex olvasóinak beszámolói szerint az adatszinkronizálási problémák még nem oldódtak meg maradéktalanul.

Egy olvasónk arról számolt be, hogy kedden kapott behívó SMS-t, de abban nem a saját tajszáma szerepelt. Azt írja: sajnálja a tajszám tulajdonosát, aki így nem értesül arról, hogy megkaphatná a védőoltást, és az is szeretné elérni, hogy a saját oltási regisztrációjában jól szerepeljenek az adatai, de egyelőre hiába írt erről emailt az SMS-ben megadott [email protected] címre.

Több olyan beszámoló is érkezett szerkesztőségünkhöz, amely szerint a 1818-as telefonszámon azok sem tudtak adatot egyeztetni vagy érdemi információt megtudni, akiknek sikerült épp jókor telefonálniuk, és tudtak beszélni ügyintézővel.

Ezen a nagyon fontos számon az oltásról lehetne érdeklődni, azonban annyian próbálkoznak ezzel, hogy szerda délelőtt ismét hiába hívtuk többször is, mindig csak egy gépi hang közölte, hogy épp nem tudnak ügyintézőt kapcsolni. (Ilyenkor egyébként nincs lehetőség a vonalban maradva várakozni, mint ahogy az ügyfélszolgálatoknál lenni szokott; miután megkérik, hogy később telefonáljunk, a hívás automatikusan megszakad.)

Jelentkezett olyan 60 év alatti krónikus beteg is a Telexnél,

  • aki kedden megkapta a behívó SMS-t a tömeges, oltóponton történő oltásra, miközben ugyanezen a napon a háziorvosa is megkereste, hogy nála kaphat oltást;
  • aki úgy kapott kedden újra behívó SMS-t, hogy már múlt hétvégén elment, és megkapta az első adagot.

A hétvégi káosz után kedden kezdtek újra érkezni a behívó SMS-ek

Müller Cecília múlt hét szerdán jelentette be, hogy Magyarország végre rendelkezik elég oltóanyaggal ahhoz, hogy meg lehessen valósítani azt az „igazi kampányoltást, amit szeretnénk”.

A terv ekkor az volt, hogy SMS-ben kiküldött behívók alapján két nap alatt 74 ezer 60 év alatti krónikus beteget oltanak be a hétvége folyamán.

Az érintettek egy része múlt csütörtökön kapott először behívót SMS-ben az oltás beadásának helyével és időpontjával. Miután kiderült, hogy olyanok is kaptak üzenetet, akik már be voltak oltva, másokat meg a lakóhelyüktől több száz kilométerre hívtak be, lefújták a tömeges oltást, és erről újabb SMS-ben tájékoztatták az érintetteket. Ennek ellenére aki odament a kijelölt oltóközpontba, mégis megkaphatta az oltást. Miután az erről szóló hír elterjedt, voltak, akik úgy mentek oda és kaptak oltást, hogy még regisztrációjuk sem volt, az SMS-t pedig képernyőképként szerezték meg – erről itt írtunk bővebben.

Az operatív törzs a hétvégi káosz után vasárnap jelentette be, hogy ennek a hétnek a második felében pótolják az elhalasztott oltásokat.

Ahogy a Telex arról korábban beszámolt, kedden elkezdték kiküldeni 60 év alatti krónikus betegeknek az új, oltásra szóló időpontjukat azután, hogy múlt hétvégén káoszba fulladt a tömeges oltás az AstraZeneca vakcinájával. Az új SMS-behívók szövege is utal arra, hogy az adatszinkronizálási problémák még nem oldódtak meg teljesen.

Az SMS-ben megadott emailcímen a Telex is érdeklődött a NEAK-tól a felmerülő problémákról, de cikkünk megjelenéséig nem kaptunk választ, a 1818-as számot pedig hiába hívtuk többször is, egyszer sem sikerült ügyintézővel beszélnünk.

Már egy éve van Telex! 🎉

Ez azt is jelenti, hogy sok támogatónk regisztrációja lejárt. Ha e-mail-címed megadásával kéred, megnézzük, hogy tartozik-e regisztráció az e-mail-címedhez, és ha igen, milyen támogatási adatokkal.

A Telex csak tőled függ. Legyél a rendszeres támogatónk!
Támogatom!
A Telex csak tőled függ. Legyél a rendszeres támogatónk!
Támogatom!