Már a Gazdasági Versenyhivatal is foglalkozik a csomagszállítási panaszokkal

A Fővárosi Kormányhivatal után már a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) is foglalkozik a csomagküldéssel kapcsolatos fogyasztói panaszokkal és piaci problémákkal – írta a GVH szerdai közleménye.

A versenyhivatal szerint az elmúlt napokban több csomagküldéssel foglalkozó cég működésében is zavarok keletkeztek, ami kárt és bosszúságot okozott a fogyasztóknak. „A GVH keresi a megoldást a problémákra, indokolt esetben beveti a versenyjogi eszköztárát, gyorsított ágazati vizsgálatot, illetve versenyfelügyeleti eljárást indít” – írták. Abban az esetben, ha egy konkrét ügyben mégsem járhatnak el, akkor azt átadják a hatáskörrel rendelkező hatóságnak.

Rigó Csaba Balázs, a Gazdasági Versenyhivatal elnöke azt mondta: „Mi is érzékeltük a csomagpontok vonatkozásában a csomagküldés- és fogadás fennálló nehézségeit a karácsony előtti időszakban. Törekszünk megtalálni azt a megoldást, amely a jövőben a fogyasztók helyzetét javítja e tekintetben.”

Közleményük szerint a hivatal célja, hogy feltérképezzék a csomagküldés területén jelentkező problémákat, és megoldásokat javasoljanak azok megoldására. A GVH vizsgálja a piaci zavarok mögött meghúzódó okokat, illetve ezek fogyasztókra gyakorolt hatásait, jogsértés gyanúja esetén pedig beavatkoznak a piaci folyamatokba. Ennek formája lehet piacelemzés, gyorsított ágazati vizsgálat, illetve a szankcionálás lehetőségét is biztosító versenyfelügyeleti eljárás is.

„A GVH ezúton is felhívja az érintett piaci szereplők figyelmét a vonatkozó versenyjogi és fogyasztóvédelmi előírások, valamint az ügyfélkezelésre- és tájékoztatásra vonatkozó szabályok maradéktalan betartására” – zárult a hivatal közleménye.

Szerda délelőtt a Fővárosi Kormányhivatal vezetője, Sára Botond főispán jelentette be, hogy ellenőrzik a csomagküldő cégeket, miután sok vevő panaszkodott a késések miatt. Facebook-bejegyzésében azt írta, a csomagküldő cégek ügyfélszolgálatainak működését vetik alá átfogó vizsgálatnak a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium utasítására.

Az utóbbi időszakban valóban sok panasz érkezett arról, hogy nem érkeztek meg időre a csomagküldő cégek által szállított küldemények. Különösen a DPD ügyfelei vannak kiakadva, akik már egy Facebook-csoportot is létrehoztak „DPD Hungary károsultak” névvel, ahol egymás közt osztják meg a hasonló tapasztalatikat és problémáikat. Azt a DPD is elismerte, hogy az év végi, kiemelkedően nagy csomagforgalom miatt egyes budapesti és főváros környéki területeken kézbesítési késések alakultak ki náluk. Közleményük szerint a késések a küldemények körülbelül 10 százalékát érintik, de azon dolgoznak, hogy minden csomag mielőbb megérkezzen a megfelelő címzetthez. A kialakult helyzetről ebben a cikkben írtunk bővebben.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!
További élő árfolyamok!