Sára Botond hivatala ellenőrzi a csomagküldő cégeket, miután sokan panaszkodtak a késések miatt
„A kormányhivatal a vásárlók érdekében megkezdte a csomagküldő szolgálatok ellenőrzését” – írta Sára Botond, a Fővárosi Kormányhivatal vezetője, miután az elmúlt időszakban megsokasodtak a futárcégeket érő panaszok a csomagkézbesítések késései miatt. A főispán azt írta, hogy a csomagküldő szolgálatok ügyfélszolgálatainak működését vetik alá átfogó vizsgálatnak a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium utasítására.
„Az eljárások megkezdődtek, a hatóság vizsgálja, hogy a cégek ügyfélszolgálatai eleget tesznek-e a fogyasztóvédelmi előírásoknak, különösen a panaszkezelési és tájékoztatási kötelezettségnek” – írta Sára Botond, hozzátéve, hogy kivizsgálják a beérkező panaszokat, és megteszik a szükséges intézkedéseket a vásárlók jogainak biztosításáért. A panaszok beküldésére külön emailcímet hoztak létre, a csomagpanasz@bfkh.gov.hu címen lehet tenni bejelentést a kormányhivatalnak.
Az utóbbi időben sok panasz érkezett arról, hogy nem érkeztek meg időre a DPD csomagküldő cég által szállított küldemények, és az ügyfelek a szállítás állapotát jelző felületről nem tudják kideríteni, hogy mikor érkezik meg a csomagjuk. Sokak szerint a DPD raktárában várakozik a küldeményük, de az ügyfélszolgálat elérhetetlensége miatt nem tudnak tájékoztatást kérni. A cég szerint a probléma elsősorban Budapestet érinti, ahol nagyon megnőtt a forgalom. A helyzetről ebben a cikkben írtunk bővebben.