El a kezekkel a sajtótól! Támogatás!

​Miután megfenyegette a Strabagot, Lázár az összes alvállalkozót látni szeretné az állami beruházásoknál

2025. március 28. – 16:56

Másolás

Vágólapra másolva

850

Lázár János péntek délután benyújtott egy törvényjavaslatot, aminek értelmében az állami beruházásoknál az állam bekérethetné a vállalkozótól az összes alkalmazott alvállalkozója listáját. Az indítványt azután nyújtotta be, hogy a hibásan megépített M30-as miatt azzal fenyegette a Strabagot, hogy alvállalkozóként se dolgozhatnak majd.

Lázár indoklása szerint javaslatának az a célja, hogy átláthatóbbá váljon az állami beruházások megvalósítása során az alvállalkozói láncban alsóbb szinteken bevont kis- és középvállalkozások kifizetésének megtörténte. Azt a gyakorlatot is szeretnék megakadályozni, miszerint a közbeszerzésekből kizárt alvállalkozók közvetetten, az alsóbb szinteken kerülnek bevonásra.

Az indítvány szerint az alvállalkozás nemcsak közbeszerzési kérdés, hanem azon túlnyúló, az egész nemzetgazdaságot érintő kérdés, a gazdasági élet igen sok résztvevőjét érinti. „Számos szektorban, különösen az építőiparban, a szolgáltatóiparban, több tényező miatt a szerződések nagyobb részét nem képes egyetlen gazdasági szereplő teljesíteni, így közreműködők láncolata vesz részt a szerződés teljesítésében.” – írják. Hozzátették:

„A vállalkozás szabadsága elvét nem csorbítva, bizonyos esetekben szükséges lehet biztosítani az építtető részére a lehetőséget a teljes alvállalkozói lánc feltárására.”

Lázár törvényjavaslata nem előzmények nélküli. A miniszter nemrég minden korábbinál keményebben ment neki a Strabagnak a hibásan megépített M30-as autópálya miatt. Lázár János hónapok óta hiába próbálja leverni Strabagon a javítást, korábban arról beszélt, hogy a Strabag azt ígérte: 9 hónapon belül újjáépíti a megcsúszott autópálya-szakaszt. A cégnek a miniszter korábban azt üzente, nem kaphatnak több munkát, de már azzal is fenyegetőzött, hogy alvállalkozóként se dolgozhatnak majd.

Lázár fenyegetései ellenére a Strabag alvállalkozóként továbbra is számos nagy infrastruktúra-fejlesztésbe bedolgozik. Ezek közül az egyik legfontosabb a nettó közel 300 milliárd forintból épülő mohácsi Duna-híd, amelyen a Strabag a Szíjj László tulajdonában álló Duna Aszfalt alvállalkozójaként vesz részt.

Az M30-as autópálya Miskolc és Kassa közötti szakaszát 2018-ban kezdték el építeni, és 2021-ben fejezték be. Az M30-as megépítésére 354 milliárd forintot költöttek el, ám az átadás után fél évvel bekövetkezett az első műszaki hiba. Az autópálya a Miskolc és Szikszó közötti szakaszon 2024 elején megcsúszott, ezért akkor azt le kellett zárni. A helyiek azóta is terelésen közlekedhetnek. A pályaszakasz újbóli átadását egy időben idén januárra ígérték, majd ez először nyárra, most pedig őszre tolódott.

Vágólapra másolva
Kedvenceink
Kövess minket Facebookon is!
EUR 402,27 Ft
USD 371,60 Ft
További élő árfolyamok!