Két éve adták át, máris akkorák a gondok az M30-as egyik szakaszán, hogy le kell zárni

2024. február 16. – 08:36

Másolás

Vágólapra másolva

Az elmúlt időszakban az M30-as 38-as kilométerénél, Szikszó térségben az autópálya szerkezete több helyen is elmozdult, megcsúszott. Emiatt a burkolaton repedések jelentek meg – vette észre a tájékoztatást a vg.hu a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) honlapján.

A koncessziós társaság tájékoztatása szerint az elmozdulás idővel olyan mértékűvé vált, hogy az már veszélyezteti a biztonságos közlekedést, ezért az érintett útszakaszt várhatóan szombattól

mindkét irányban, teljes szélességében lezárják.

A koncessziós társaság tájékoztatása szerint az M30-as autópálya ezen szakasza még garanciális időszakban van, ezért az elmozdulások észlelése után azonnal felvették a kapcsolatot a beruházó magyar állammal, aki haladéktalanul felszólította a kivitelezőt a javításra és a hiba okának megszüntetésére.

Mivel a munkálatok a pálya alapját, földművét is érinthetik, várhatóan hosszú hónapokra zárva lesz az M30-as Szikszó közelében.

Az MKIF rendőrséggel és a Magyar Közúttal egyeztetve a következő kerülőutakat javasolja:

  • Tornyosnémeti felől: kiterelés M30 autópálya Szikszó csomópontban -> 3-as út -> visszatérni a Felsőzsolca M30 autópálya 30-as csomópontban lehetséges,
  • Kassa-Kosice felé: kiterelés M30 autópálya Felsőzsolca 30-as csomópontban -> 3-as út -> visszatérni az M30 autópálya Szikszó csomópontban lehetséges,
  • Bánréve és Miskolc-észak felé: kiterelés a Miskolc- észak/Kazincbarcika M30 autópálya 33-as csomópontban -> 306-os sz. út -> 26-os sz. út.

Az M30-as autópálya beruházása 2018-ban indult, összköltsége 200 milliárd forintot tett ki, amelynek nagyobb részét az unió, kisebb részét az állam finanszírozta. 2021-ben adták át a forgalomnak.

Az első 10,4 kilométert, a Miskolc és Szikszó közötti szakaszt a Strabag Építő Kft. és a Strabag AG konzorciuma nyerte el 39,4 milliárdért, a második, 24,2 kilométeres szakaszon, Szikszó és Encs között a Colas Út Zrt. és a Colas Hungária Zrt. 75,39 milliárd forintért – írja a vg.hu.

Az átadása utáni időszakban az M30-as leginkább azzal került be a hírekbe, hogy rendre forgalommal szemben hajtottak fel rá az autósok. Ennek okairól ebben a cikkben írtunk bővebben.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!