Még közel egy évig zárva lehet az M30-as Miskolc és Tornyosnémeti közti szakasza

2024. szeptember 27. – 19:58

Másolás

Vágólapra másolva

Több mint fél éve zárták le az M30-as autópálya Miskolc és Tornyosnémeti közötti szakaszát, most úgy tűnik, még közel egy évig folyhatnak ott a munkálatok – írta az MTI. A felújítást osztrák cégek, a Strabag Építő Kft. és a Strabag AG végzik, ők építették, most pedig garanciálisan ők is állítják helyre a februárban lezárt útszakaszt.

Kiderült a vizsgálatok során, hogy valóban nagy a baj, rétegvíz okozhatta a talajmozgásokat. Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) közölte, hogy az út felszíne alatti 4 méteres vastagságig el kell bontani a töltést, ez a jobb pályát érinti a teljes szakaszon. A rétegvizek elvezetését a bal oldalon mélyszivárgó rendszerrel oldják meg, a süllyedést is okozó elmozdulásokat hét sorban elhelyezett, mintegy 20-25 méter hosszúságú cölöpökből álló hézagos cölöpfallal fogják kiküszöbölni.

Korábban még január végére ígérték az újbóli átadást, ez azonban jövő nyár végére csúszhat. Az RTL arról is beszámolt, hogy augusztusban még nem dolgoztak a gépek a területen. Péntekre már látható volt, hogy folynak a munkálatok, több helyen már végeztek javításokat a partfalon, de sok még a feladat. Az autóforgalmat addig is a 3-as útra terelik, ami miatt gyakran van itt torlódás, sokak számára nehezebbé vált a Miskolcra történő eljutás.

Az RTL kereste a Strabagot, de a vállalat az ÉKM-hez irányította őket. Megkérdezték a minisztériumtól, hogy miért csak az átadás után derült fény az út problémáira, de nem adtak érdemi választ a kérdésre.

Idén februárban merültek fel először komoly gondok az úttal kapcsolatban, amikor földcsuszamláshoz hasonló hibák jelentek meg Szikszónál. Ekkor le is zárták a részt, és mivel a szerkezet több helyen is elmozdult, megcsúszott, a burkolaton pedig repedések jelentek meg, az utat a 38-as kilométernél mindkét irányban, teljes szélességében lezárták, azóta sem lehet használni. Két hete az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) még nem tudta megmondani, mikor készülhet el a fél éve beszakadt út, erre mostanáig kellett várni.

Az M30-as autópálya beruházása 2018-ban indult, összköltsége 200 milliárd forint volt, ennek nagyobb részét az Európai Unió, kisebb részét az állam finanszírozta. A Kassára vezető autópálya ezen szakaszát Orbán Viktor adta át 2021-ben. Az első 10,4 kilométert, a Miskolc és Szikszó közötti szakaszt a Strabag Építő Kft. és a Strabag AG konzorciuma nyerte el 39,4 milliárdért, a második, 24,2 kilométeres szakaszon, Szikszó és Encs között a Colas Út Zrt. és a Colas Hungária Zrt. 75,39 milliárd forintért.

Az átadása utáni időszakban az M30-as leginkább azzal került be a hírekbe, hogy rendre forgalommal szemben hajtottak fel rá az autósok. Ennek okairól itt írtunk bővebben.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!