Újabb Booking-botrány a láthatáron
2023. november 23. – 13:49
Több szállásadó is arra panaszkodott a 24.hu-nak, hogy
miközben átutalják a Bookingnak a jutalékot, a befizetett összeg nem jelenik meg a cégnél. A holland Booking szállásközvetítő cég – miután azt látják a saját rendszerükben, hogy a szállásadó nem fizetett – elkezdi küldeni a felszólításokat a tulajdonosoknak, akadt olyan, aki már hármat is kapott.
A lap beszélt olyan panziótulajdonossal is, akinek fel is függesztette a Booking a szálláshelyének reklámozását – és láthatóan ezzel nincsen egyedül.
A lap szerint az egyik Facebook-oldalon sokan panaszkodnak a helyzetre, valaki azt írja: „Mindig utalva fizettem. Sosem volt gond. Augusztus óta pedig hónapról hónapra gyűlnek a kifizetetlen számláim. 2 hónapja írogatok nekik, küldöm a bizonylatokat, és semmi válasz. Most függesztettek fel.”
A 24.hu megkereste a céget, de napok óta nem kap választ a kérdésekre. A lapnak nyilatkozó egyik szállásadónak viszont sikerült beszélnie egy ügyintézővel, aki elmondta:
világszerte jelentkezett ez a probléma, arra pedig nem tudtak megnyugtató választ adni, hogy mikorra tudják orvosolni a helyzetet.
Egy szállodatulajdonossal is beszéltek, aki szintén találkozott a problémával, a szálláshelyüknek az értékesítését azonban nem függesztette fel a Booking: „Minket nem tiltottak le, elküldtük a felületen a befizetési bizonylatot. Kaptunk egy emailt, hogy nem fizettünk 2 hónapot. Nekünk van kapcsolattartónk, megkerestük, ő azt mondta, hogy küldjük el az utalási bizonylatot” – nyilatkozta a hotel vezetője.
Az egyértelmű, hogy a bizonylat elküldése nem jelent megoldást mindenkinek, viszont úgy tűnik, hogy a nagyobb szálláshelyek, amelyeknek van kapcsolattartójuk a Bookingnál, meg tudják oldani az ügyet – írja a 24.hu.
A legnagyobb nehézséget a beszámolók alapján az okozza, hogy a szálláshely-tulajdonosok nem tudják felvenni a céggel a kapcsolatot, a Booking hónapokig nem válaszol a szállásadók kérdéseire.
Hogy mennyire káoszos lehet a helyzet, az is mutatja, hogy egy több szálláshellyel rendelkező tulajdonos egyik panziója még csak egyetlen felszólítást kapott augusztus óta, miközben a másik apartmanja már hármat.
Ez a helyzet egyébként óriási érvágás a kisebb szálláshelyeknek, melyekhez a foglalások nagy része a Bookingról érkezik be.
A Booking nyáron azzal került be a hírekbe, hogy hónapokig nem utalta át a szállásadóknak az utazók által a szállásfoglalásokért a vállalat számlájára már átutalt pénzek egy részét. A nyári „pénzvisszatartási botrányról” a tudnivalókat ebben a cikkünkben foglaltuk össze. A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított az ügyben.
Novemberben magyarul írt levélben kért bocsánatot a Booking.com vezérigazgatója, Glenn Fogel mindazoktól, akik károsultként érintettek a nyári botrányban. November közepén az Európai Parlament és a tagállami Tanács alkut kötött arról, hogyan szabályozzák a rövid távú lakáskiadást. Az EP közleménye szerint a tervezet az olyan szolgáltatásokkal igyekszik lépést tartani, mint az Airbnb, a Booking és az Expedia; és összességében szigorúbban szabályozná a szolgáltatókat.