A legolcsóbbnak reklámozta magát a Lidl, a GVH vizsgálja, hogy megalapozottan-e

2023. július 10. – 11:19

Másolás

Vágólapra másolva

Vizsgálatot indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.-vel szemben, mert a cég a reklámkampányaiban vélhetően megtévesztő módon állította, hogy a „Lidl a legolcsóbb élelmiszerlánc” – közölte a GVH hétfőn. A GVH szerint a Lidl február 13. óta ezzel a szlogennel reklámozza magát, ami a hivatal szerint az átlagfogyasztó számára azt sugallja, hogy a cég termékkínálata minden egyes többi magyarországi áruházlánchoz képest ténylegesen a legolcsóbb, és amely állítás vélhetően valótlan tartalmú.

A hivatal szerint a július 1-jétől működő árfigyelő pontosan megmutatja, hogy az egyes termékkategóriákban, az adott napon melyik kiskereskedelmi láncok kínálják a legkedvezőbb árakat.

A reklámban megjelölt, a Pénzcentrum által végzett nem reprezentatív felmérés valószínűsíthetően nem alkalmas az eljárás alá vont vállalkozás piacelsőségi állításának objektív, tényszerű igazolására, írta a GVH.

„Tekintettel a hivatkozott felmérés kimondottan szubjektív, nem reprezentatív jellegére, valamint arra, hogy a felmérés a kereskedelmi kommunikáció közzétételéhez képest korábbi időszakra (2022. december 2. – 2023. január 30.) vonatkozott. Mindezek alapján a nemzeti versenyhatóság a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt versenyfelügyeleti eljárást indított a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.-vel szemben” – közölte a hivatal.

Frissítés:

Nem sokkal délután fél 2 után a Lidl Magyarország állásfoglalást adott ki a GVH vizsgálatára reagálva, ebben azt írták, hogy a szerintük a jogszabályoknak megfelelően tájékoztatták a fogyasztókat mind a Lidl-től függetlenül végzett kutatásról, mind pedig a reklámállítás jellegéről.

A Lidl Magyarország, a pénzcentrum.hu és a Debreceni Egyetem közös kutatására alapozta reklámkampányát. A két hónapon át tartó felmérés során megkérdezett több mint 17 ezer fogyasztó rangsorolta a kutatásban szereplő üzletláncokat, aszerint, hogy melyikben lehet a legkedvezőbb áron bevásárolni a termékkategóriák meghatározása nélkül

– írta a vállalat. Hozzátették azt is, hogy együttműködnek a hatósággal és a témában kért információkat teljes körűen rendelkezésre bocsátja.

A GVH-vizsgálatban is szereplő felmérésről egyébként a Telexen is beszámoltunk, februári cikkünk itt olvasható.

Ahogy arról a Telexen is írtunk, július 1-jén elindult az állami árfigyelő rendszer, amit az „infláció elleni harc részeként” indított a kormány. Egy májusi Magyar Közlönyben jelent meg az online árfigyelő működésére vonatkozó részletes szabályozás, amelynek értelmében adatot kell szolgáltatniuk a legnagyobb kereskedelmi üzletláncoknak, mint amilyen például az Aldi, a Lidl, a Spar és a Penny is.

Az infláció májusban 21,5 százalék volt, akkor 2020 vége óta először csökkentek az árak az előző hónaphoz képest, a júniusban pedig 20,1 százalék volt.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!