A vásárlók szerint érzésre a Lidl a legolcsóbb üzletlánc Magyarországon
2023. február 13. – 10:37
Kilenc üzletláncot kellett sorba rendezniük a vásárlóknak a Debreceni Egyetem és a Pénzcentrum közös, tizenhétezer válaszadónál is több embert felölelő felmérésében, amiben arra keresték a választ, hogy a fogyasztók szerint mely a legolcsóbb üzletlánc.
Azt kérték tőlük, hogy rendezzék sorba a legnagyobb üzletláncokat, azaz az Aldit, az Auchant, a CBA-t, a Coopot, a Lidlt, a Penny Marketet, a Reált, a Spart és a Tescót aszerint, hogy hogy érzik, melyik élelmiszerláncban lehet a legkedvezőbb, és melyikben a legmagasabb árakon bevásárolni, azaz általánosságban melyik lánc a legolcsóbb és melyik a legdrágább.
Az online kérdőívet bárki kitölthette, a kitöltéshez azonosításra, regisztrációra nem volt szükség, így 2022. december 2. és 2023. január 30. között összesen 17 075-en töltötték ki. A megkérdezettek arra jutottak,
hogy a Lidl a legolcsóbb diszkontlánc, majd ezt követte sorban a Penny Market, azután pedig az Aldi.
A legdrágábbnak a Coopot és a CBA-t érezték a vásárlók, míg a Tesco, Spar, Auchan a középmezőnyben helyezkedett el.
A lap az olvasók által megadott adatok alapján egy-egy tipikus vásárlót is összeállított. Ez alapján a Lidlbe leginkább férfiak járnak, akik jellemzően felsőfokú végzettségű vagy érettségivel rendelkeznek, 30-39 évesek, vagy 18-29 évesek, jellemzően szellemi munkát végeznek, kis mértékben átlag feletti jövedelemmel rendelkeznek vagy átlagos jövedelmű, fővárosi lakosok.
A Pennybe jellemzően érettségivel vagy felsőfokú végzettséggel rendelkező, 30-39, 40-49 éves, vagy 50-59 éves nők járnak, státusz szerint a felsorolások egyike sem igaz rájuk, vagy szellemi munkát végeznek munkahelyükön. Kis mértékben átlag alatti vagy átlagos jövedelműek, megyeszékhelyen laknak. Az Aldi vásárlói a kitöltések alapján jellemzőbben férfiak, felsőfokú végzettséggel vagy érettségivel rendelkeznek, 18-29 vagy 30-39 év közöttiek, szellemi munkát végeznek, jelentősen átlag feletti vagy kis mértékben átlag feletti jövedelemmel rendelkeznek, fővárosiak.
Januárban az infláció 25,7 százalék volt az előző évi adathoz képest, ezzel újabb több évtizedes rekord dőlt meg. Ahogy az elmúlt fél évben mindig, úgy most is elsősorban a háztartási energia és az élelmiszerek drágultak leginkább, míg a ruhák, szolgáltatások, szeszes italok és tartós fogyasztási cikkek ára jóval kisebb mértékben nőtt.
Tizenkét hónap alatt, 2022. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 44,0 százalékkal emelkedett.