A Wizz Air ma közzétette a légitársaság első negyedéves pénzügyi eredményeit a július 27-én esedékes első negyedéves beszámolója előtt, írja a Portfolio. A főbb megállapítások a következők:
- A férőhely-kihasználtság 85 százalék volt, ami 9 százalékponttal alacsonyabb, mint a járvány előtt, de javuló tendenciát mutat.
- 10 százalékkal esett az egy utaskilométerre jutó bevétel, a jegyárak 12 százalékkal csökkentek,
- a kiegészítő szolgáltatások bevételei viszont 14 százalékkal emelkedtek utasonként.
- Az üzemanyagköltség szinte duplájára, utaskilométerenként 94 százalékkal nőtt.
- Az alacsonyabb kihasználtság és a légi közlekedésben tapasztalható fennakadások miatt az üzemanyagköltségektől tisztított költségek utaskilométerenként 16 százalékkal nőttek.
A nem realizált devizaárfolyam-veszteségek, a közlekedési fennakadások költségei, az alacsonyabb férőhely-kihasználtság, valamint az árazási környezet végeredményeképp a Wizz Air
az április–júniusi negyedévet 285 millió eurós veszteséggel zárta
a működési eredmény szintjén, a nettó eredmény pedig 450 millió eurós veszteség lehetett. A cég a negyedév végén 1,57 milliárd eurós készpénzállománnyal rendelkezett.
A negatív hatások ellenére a Wizz Air menedzsmentje szignifikáns nyereséget vár a július–szeptemberi időszakra. A férőhely-kihasználtság erősödhet, az árak emelkedhetnek, így az egy utaskilométerre jutó bevételben egy számjegyű emelkedés várható, júliusban pedig ismét 90 százalék felett lehet a férőhely-kihasználtságot mérő load factor, ahogy az iparági kapacitások csökkennek, a fogyasztók kereslete pedig erős maradhat nyáron, írja a lap.
Annak érdekében, hogy a légitársaság csökkentse a munkaerőhiány és az európai reptereken tapasztalható sztrájkok miatti járattörléseket és késéseket, lazít a menetrenden, a nyári csúcsidőszakban
csökkenti a repülőgépek kihasználtságát a légitársaság az eredeti tervekhez képest.
Ha ön is repülővel megy nyaralni, mindenképpen olvassa el ezt a cikkünket, és készüljön a legrosszabbra!