Az összeomlás szélén a kozmetikai óriás, aminek egykor Cindy Crawford volt a reklámarca

2022. június 16. – 10:12

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Csődvédelembe menekült a Revlon kozmetikai óriás – adta hírül a Bloomberg. A cég a szépségiparban kevésbé járatosak számára azzal lehet ismert, hogy a kilencvenes évek közepén Cindy Crawford szupermodell volt a reklámarca.

A Bloomberg híre szerint a vállalatnak azután kellett csődvédelmet kérnie, hogy adósságai meghaladták eszközállományának másfélszeresét. A mérlegében 2,3 milliárd dollárnyi eszköz szerepel, hitelállománya viszont eléri a 3,7 milliárd dollárt, ráadásul ennek egy része egy két év múlva lejáró, 6,25 százalékos kamatozású dollárkötvény. Legalább ekkora problémája a cégnek, hogy három éven belül még további több mint két és fél milliárd dollárnyi adósságát kell törlesztenie.

Annak, hogy a Revlon az összeomlás szélére került, számos összetevője van. Az eladósodása azzal vált súlyossá, hogy 2016-ban felvásárolta a világ több mint százötven országában jelen lévő Elizabeth Ardent. A terjeszkedés ellenére egy ideje már estek az értékesítések, majd a koronavírus-járvány okozott komoly nehézségeket neki. A beszállítói láncok összeomlása, végül az elmúlt hónapokban elszálló infláció pedig a talán végső csapást mérte rá.

A Bloomberg az összeomlást előidéző problémák között említi, hogy a Revlon nem tudott lépést tartani a riválisokkal, így például a L'Oreallal és az Estee Lauderrel, de azokkal a feltörekvő smink- és testápolási márkákkal sem, amelyek a videóbloggerek és instagramos influenszerek segítségével váltak ismertté és tudtak növekedni. (Ahogy ezt rövidebben egy kolléganőnk megfogalmazta kérdésemre, amikor hírügyeletben segítséget kértem, hogy a Revlon mennyire ismert márka: „ismert, de nem annyira menő”).

Olyan húsz-huszonöt éve még menő is volt, az akkori szupermodell, Cindy Crawford például ilyen reklámjaiban szerepelt:

A cég egyébként idén kilencvenéves, és annak idején körömlakkok értékesítésével kezdte történetét, még az 1929–33-as gazdasági világválság idején. Az ötvenes évek közepére vált nemzetközileg elismert vállalattá, 1985 óta tartozik a mostani tulajdonos, Ron Perelman érdekeltségébe.

Hogy a vállalat bajban van, arról a piacon már régen pletykáltak, és a válság meglátszott a részvényei árfolyamán is: a Revlon-papír idén már több mint 80 százalékot veszített az értékéből.