A járvány előtti forgalomra számítanak az áruházak húsvét előtt

2022. április 5. – 05:41

Másolás

Vágólapra másolva

Tíz százalék fölötti forgalomnövekedést vár húsvétkor az áruházláncok többsége, derül ki a Világgazdaság összeállításából, amit az MTI idézett.

A Tesco a lap kérdésére közölte: arra számítanak, hogy az idei húsvét a pandémia előtti, 2019. évihez hasonló forgalmú lesz. A Spar is jelentős forgalombővülést vár, a CBA becslése szerint pedig húsvéti eladásai 10 százalékkal meghaladhatják az idén a 2019. évit, miután már a tavalyi szezonban is kevéssé volt érzékelhető a pandémia negatív hatása, és emelkedett a forgalom.

Az Auchan és a Penny Market is azt jelezte, hogy erős ünnep előtti forgalomra számít, és megjegyezték, hogy miközben egyre több vásárló fordul az olcsóbb élelmiszerek felé, jelentős az érdeklődés a prémiumtermékek iránt is.

Az idei húsvét április 17-18-ra esik, a vásárlói roham a hagyományos üzletekben és az online csatornán is az utolsó héten csúcsosodik ki, a kosárérték pedig a 20-25 ezer forintot is elérheti.

Az elmúlt egy évben átlagosan 32,8 százalékkal nőtt az élelmiszerek világpiaci ára, ami évtizedes csúcsot jelent. Az okok összetettek: a koronavírus-járvány, az energiaválság, az időjárási szélsőségek és a klímaváltozás is szerepet játszik ebben. Az élelmiszer-áremelkedés idővel a nemzetgazdasági szintekre is begyűrűzik, Magyarországon 2022-ben még nagyobb áremelkedés várható. A gazdaság poszt-Covid állapotáról ebben a Komplex cikkben írtunk részletesen, a világszinten jelentkező, súlyos élelmiszeripari áremelkedésről pedig itt.

A kormány február elsejétől korlátozta hat alapvető élelmiszer árát. A kristálycukor, a búzafinomliszt, a napraforgó-étolaj, a sertéscomb, a csirkemell és a 2,8 százalékos tehéntej árát az október 15-i árszintre állították vissza.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!