A Continental már korábban jelezte súlyos gondjait a kormánynak
2021. október 22. – 08:05
140 dolgozót bocsát el a Continental az ágazat átalakulására és alkatrészhiányra hivatkozva makói üzeméből, derült ki szerdán.
A hír után Lázár János indulatosan fakadt ki a Facebookon, felháborítónak tartva az elbocsátásokat, és felvetette, hogy a Continental „egy büdös fillért ne kapjon a kormánytól, amíg nem tisztázódik, hogy elküldik-e az embereket.” A csütörtöki kormányinfón Gulyás Gergely is támogatta a pénzcsap elzárásának ötletét, bár azt mondta, a kormány egyelőre tájékozódik az elbocsátások kapcsán.
A Continental a Hvg.hu megkeresésére azt közölte, hogy a 2016-ban kapott támogatás létszámhoz kapcsolódó feltételeit eddig teljesítették, de a szektor 2018 óta tartó és egyre súlyosbodó válsága miatt mostanra veszélyben van a program eddigiek szerinti folytatása.
A problémákat már korábban jelezték a kormánynak, folyamatosan egyeztetnek,
és amennyiben nem képesek tartani a korábban tervezetteket, akkor a támogatás hátralevő részét maradéktalanul visszafizetik. A cég jelenleg a megoldáson töri a fejét, de azt ígérik, minden állami szabályozásnak meg fognak felelni. A nehéz gazdasági helyzet, a súlyos pénzügyi veszteségek és a rendkívül problémás középtávú kilátások ellenére
- a munkahelyek nagy részét megtartják, és
- a makói gyárat nem szeretnék bezárni.
A Makói Gumiipari Szakszervezet álláspontja szerint csak a munkavállalókkal egyeztetve, közösen lehet kialakítani a leépítések menetét, több évre megállapodni a dolgozókkal, akár pluszpénzt is elkülönítve azok számára, akik a végsőkig kitartanak. A makói gyárban ellenben elmérgesedett a viszony a vezetés és a dolgozók között.
A ContiTech makói üzeme a Continental magyarországi gyárainak egyike, ahol összesen 1600-an dolgoznak. Az elbocsátások előzménye volt, hogy Makón és Vácott felbontották a kollektív szerződést, februárban emiatt sztrájkot is szerveztek Makón.